Şirketten yapılan açıklamaya göre, Hepsiburada platformu üzerinden yapılan satışların önemli bölümü pazar yeri üyesi işletme ve KOBİ’ler tarafından yapılıyor. Kasım kampanyalarının e-ticarete yoğun ilgi uyandırması, perakendeciler ve KOBİ’ler için de fırsatlar barındırıyor. 2016’da Efsane Kasım’ı Türkiye’ye getiren Hepsiburada, 24 Kasım’da gerçekleşecek “Efsane Cuma” öncesinde platformdaki satıcıların büyük başarılarıyla dikkati çekiyor.
KOBİLER VE AİLE İŞLETMELERİ İLK SIRADA
Platform üzerinden gerçekleşen satışların önemli bir kısmı KOBİ’ler, aile işletmeleri ve esnaflar tarafından gerçekleştiriliyor. Verilen bilgiye göre, Efsane Kasım’ın getirdiği yoğun ilgi, ayın ilk 19 gününde 100 bini aşkın iş ortağı için rekor satış ve ciro hacimlerine ulaşma fırsatı sundu. Kasım ayının ilk 19 gününde iş ortakları, 112 bin kampanya gerçekleştirerek geçen senenin aynı dönemine göre satışlarını üç katına çıkardı.
Bu süreçte kupon kullanımıyla elde edilen satışlar, geçen yılın aynı dönemine kıyasla 10 katına çıkarken, komisyon destekli fiyat teklifleriyle gerçekleşen satışlar da 5 kat artış gösterdi. Ayrıca, iş ortaklarının kendi sepet kampanyalarını başarıyla uygulamaları sonucunda elde ettikleri satışlar, geçen sene aynı döneme göre dikkat çekici bir büyüme göstererek 20 katına ulaştı. Efsane Kasım haftasında iş ortaklarının yaptığı satışlar toplam satışların yüzde 70’ini oluştururken, pazar yeri cirosunun yüzde 80’i ise iş ortaklarının kampanyaları sayesinde elde edildi.