İnternet alışveriş devi Hepsiburada, 2023 yılına ait alışveriş verilerini değerlendirerek tüketicilerin eğilimlerini ortaya koydu. Yapılan analize göre, bu yıl en çok tercih edilen alışveriş kategorileri arasında temel tüketim & gıda, sağlık ve güzellik, giyim, teknoloji ürünleri, küçük ev aletleri ve ev-yaşam ürünleri öne çıktı.
İstanbul, Ankara ve İzmir gibi büyük şehirlerin ardından, alışveriş tutkunlarının yoğun ilgisini çeken şehirler arasında Bursa, Kocaeli, Antalya, Konya ve Adana öne çıkıyor. Bu şehirler, 2023 yılında e-ticaret alışverişlerinde dikkat çeken bir artış göstererek Türkiye’nin çeşitli bölgelerinden online alışverişe olan talebi vurguluyor.
En yoğun günler Pazartesi ve Salı
Verilere göre, haftanın ilk günleri olan Pazartesi ve Salı, e-ticaret alışverişlerinde en yoğun günler olarak öne çıkıyor. Tüketiciler, alışverişlerini genellikle akşam saatlerinde, özellikle 21:00 ile 22:00 arasında gerçekleştiriyor. Ayrıca, Kasım ayındaki indirim dönemi ve eylül-ekim aylarındaki okula dönüş kampanyaları, tüketicilerin e-ticarete gösterdiği yoğun ilgiyi arttırdı.
Hepsiburada’nın açıkladığı 2023 alışveriş trendleri, tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılamak adına platformun sunduğu geniş ürün yelpazesine ve cazip kampanyalara olan talebi gösteriyor. Online alışverişin Türkiye genelinde giderek artan bir trend haline geldiği bu dönemde, Hepsiburada’nın bu verilerle birlikte sağladığı bilgiler, tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını anlamak açısından önem taşıyor.
E-ticaret alışverişlerinin en fazla gerçekleştiği İstanbul, Ankara ve İzmir’in ardından 2023 yılında alışverişe en yoğun ilgi gösteren şehirler Bursa, Kocaeli, Antalya, Konya ve Adana oldu. En yoğun alışveriş Pazartesi ve Salı günleri gerçekleşirken, tüketiciler alışverişlerini özellikle akşam saatlerinde, 21:00 ile 22:00 arasında yapmayı tercih etti ve indirim dönemi olan Kasım ayı ve okula dönüş dönemini kampanyalarını içeren eylül ve ekim aylarında e-ticarete en yoğun ilgiyi gösterdi.
Taşınabilir bilgisayarlar
Taşınabilir bilgisayarlar cep telefonlarının ardından en çok tercih edilen teknolojik ürünler arasında yer aldı. Cep telefonu aksesuarlarında ise 2023 yılında bluetooth kulaklıklar ve akıllı saatler öne çıktı. Bu yıl evlere en çok satın alınan ürünler arasında bardak ve fincanlar yer aldı. Dekorasyon kategorisinde dolap, ofis koltuğu ve bilgisayar masaları da 2023 yılında alışverişlerde tercih edilen ürünler oldu.
Fritözler en çok alınan ürünlerden ol
Küçük ev aletlerinde fritözler en çok alınan ürünlerden olurken, bu sene espresso ve cappuccino makineleri, buharlı ütüleri, saç ve sakal düzeltme makineleri de ön plana çıktı. Etkili temizlik performanslarıyla robot süpürgeleri çok satanlar arasında yer alırken mikrodalga fırınları ön plana çıktı.
Beyaz eşyalar arasında en çok bulaşık ve çamaşır makineleri satın alındı. Bu sene evlere en çok satın alınan bir diğer ürün de kurutma makineleri oldu. Bu sene mevsim normallerinin üzerinde seyreden hava sıcakları sebebiyle en çok satın alınan ürünler arasında klima ve vantilatörler de yer aldı.
Gıdada kahve ilk sırada
Müşteriler, yılın ilk 6 ayında temel tüketim ve gıda kategorisinde en çok ilgiyi ıslak mendillere, bebek bezine ve tuvalet kağıdına gösterdi. Gıda ve içecek kategorisinde 2023 yılında müşterilerin en çok tercih ettiği ürün grubu ise kahveler oldu. Kahve kategorisini gazlı ve gazsız içecekler, helvalar, çikolata ezmeleri ve kuruyemişler takip etti.