HDI Sigorta, bu yılın ilk aylarında Türkiye’nin dört bir yanını etkileyen depremlerin ardından, bölgedeki acenteleriyle bir araya gelerek desteklerini sürdürdü. HDI Sigorta Genel Müdürü Firuzan İşcan, birinci yılını yaklaşan depremle sarsılan bölgeleri ziyaret eden üst yönetim ekibiyle birlikte, acentelerin ihtiyaçlarını yerinde gözlemleme ve destek olma amacıyla yola çıktı.
HDI Sigorta, Hasar ve Müşteri İlişkilerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Necmettin Gündoğdu, Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Halil Bay, Oto Dışı Teknik ve Reasüranstan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cihan Çiçek ile birlikte, depremin en çok etkilediği Hatay, Kahramanmaraş, Adıyaman ve Malatya illerinde, 100’ü aşkın acente temsilcisi ile bir araya geldi.
HDI Sigorta Genel Müdürü Firuzan İşcan, ziyaretleri sırasında yaptığı açıklamada, depremin yaşandığı 6 Şubat sabahından itibaren bölgedeki çalışanlarının, acentelerinin ve sigortalılarının yanında olabilmek adına titiz bir çalışma yürüttüklerini vurguladı. HDI Sigorta’nın Hızlı Destek Ekipleri ile birlikte, deprem bölgelerine hızlı bir şekilde ulaştıklarını belirten İşcan, bu süreçte acente ve sigortalılara doğrudan destek sağlama imkanı bulduklarını ifade etti.
Depremin ardından, ayni ve nakdi yardımların organize edildiğini söyleyen İşcan, sektör genelindeki toplam hasar ödemesinin 5,5 milyar doları aştığını, HDI Sigorta olarak ise tüm ürün gruplarında yaklaşık 5 bin 300 hasar dosyasına istinaden 1,2 milyar lirayı aşkın hasar ödemesi gerçekleştirdiklerini belirtti.
Depremin etkilediği bölgelerdeki acentelerin özverili çalışmalarına vurgu yapan İşcan, “Ancak tam anlamıyla toparlanmak ve hayatlarına yeniden şekil vermek için daha uzun vadeli desteğe ihtiyaçları var.” dedi. Firuzan İşcan, bölgedeki acentelere olan desteğin süreceğini ve tüm imkanları kullanarak bölgenin normalleşmesi ve canlanması için ellerinden geleni yapacaklarını ifade etti.
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın depremin ardından yaptığı hasar tespitine göre, 11 ilde milyonlarca insanı etkileyen depremlerde, 1 milyon 430 bin 363 binanın hasar gördüğü, 227 bin 27 binanın yıkık veya acil yıkılacak, ağır hasarlı olduğu belirlendi.
HDI Sigorta, 3 bin 500’ü aşkın acentesiyle Türkiye’nin dört bir yanında hizmet sunarken, tüm ürün gruplarında 5 bin 300 hasar dosyasına istinaden 1,2 milyar lirayı aşkın tazminat ödemesi gerçekleştirdi. Şirketin yangın branşında gerçekleştirdiği tazminat ödemeleri 1 milyar liraya yaklaşırken, kasko branşı hasarlarına yönelik ödenen tazminat tutarı ise 140 milyon lirayı geçti.
HDI Sigorta Genel Müdürü Firuzan İşcan, “Bu zor günleri birlikte aşacağımıza yürekten inanıyoruz. Sektör paydaşlarımızı da bölgeye ilginin sürekliliğine teşvik etmek istiyoruz. Dayanışma ruhuyla, bölgedeki ekonomik canlanmanın destekçisi olmaya devam edeceğiz.” şeklinde konuştu.
HDI Sigorta, bölgedeki acentelerin yanında olmaya devam edeceğini ve bölgeye olan ilgilerini sürdüreceklerini vurgulayarak, sektör paydaşlarını da bu sürece katkı sağlamaya davet etti.