Güney Kore’de bir havacılık start-up’ı, Seul‘ün Gangnam semtinden havalimanına kadar ulaşımı sağlayan bir helikopter taksi hizmeti başlattı. Bu hizmet, seyahat süresini yaklaşık iki saatten 20 dakikaya indiriyor. Moviation adlı şirketin CEO’su Shin Min, AFP’ye yaptığı açıklamada, bu hizmetin altı aylık bir test süresi boyunca her saat başı bir sefer düzenleyeceğini belirtti. Tek yön ücreti 440.000 won (320 dolar) olan “Vonaer” hizmeti, kullanıcılarına hızlı ve konforlu bir ulaşım alternatifi sunmayı hedefliyor.
Shin Min, “Küçük hava taşımacılığı işletmeleri Güney Kore’de henüz yaygınlaşmadı ve bu nedenle kentsel hava hizmetleri halka yabancı ve ilgili altyapı eksik” diyerek, bu hizmetin ülke genelinde yaygınlaşmasının önünde bazı engeller olduğunu vurguladı. Moviation, ayrıca ülke genelinde charter hizmetleri de sunacak ve Seul‘den Busan‘a tek yön uçuşun maliyeti 18 milyon won (13.000 dolar) olacak. Shin Min, şirketin helikopterlerinin güvenli olduğunu ve pilotların oldukça deneyimli olduğunu belirtti, ancak kötü hava koşullarında seferlerin iptal edilebileceğini ekledi. Bu, yılın yaklaşık yüzde 30’unda hizmetin durdurulabileceği anlamına geliyor.
Güney Kore’deki diğer şirketler de kentsel hava taşımacılığı (UAM) pazarını gözlüyor. Güney Kore’nin en büyük telekomünikasyon sağlayıcısı olan SK Telecom, geçen yıl Joby Aviation adlı Kaliforniya merkezli bir start-up ile birlikte geliştirdiği bir hava taksiyi tanıttı. Bu hava taksi, altı elektrikli motoru sayesinde dikey kalkış ve iniş yapabilme özelliğine sahip. SK Telecom‘un UAM iş birimi lideri Lee Seok-keon, AFP’ye verdiği demeçte, “SK Telecom, başarılı bir UAM ticarileştirmesi için kendi yapay zeka teknolojisine dayalı UAM trafik yönetim sistemini geliştirdi” diyerek, şirketin bu alanda önemli bir adım attığını belirtti. SK Telecom, hava taksi demosunu bu yıl içinde gerçekleştirmeyi planlıyor.
Güney Kore’deki bu gelişmeler, kent içi ulaşımda yeni bir dönemin başlangıcı olarak değerlendiriliyor. Helikopter ve hava taksi hizmetlerinin yaygınlaşması, şehir içi trafiği azaltmak ve seyahat sürelerini kısaltmak için önemli bir adım olarak görülüyor. Ancak, bu hizmetlerin yüksek maliyetleri ve hava koşullarına bağlı kısıtlamalar gibi faktörler, geniş çapta benimsenmelerinin önündeki engeller olarak dikkat çekiyor. Yine de, bu alandaki yenilikler ve gelişmeler, Güney Kore’nin gelecekteki ulaşım çözümleri konusunda umut verici bir tablo çiziyor.