Google, sahte yorumların yayılmasını önlemek ve kullanıcıların çevrimiçi yorumlara olan güvenini artırmak amacıyla yeni tedbirler almayı kabul etti. İngiltere’nin Rekabet ve Piyasalar Kurumu (CMA), şirketin, sahte yorumlarla manipülasyon yapan işletmelere karşı daha katı önlemler uygulayacağını duyurdu. Bu kapsamda, sahte yorum kullanarak yıldız derecelendirmelerini artıran işletmelerin profillerine “uyarı” etiketleri yerleştirilecek.
CMA, 2021 yılında Google hakkında, sahte yorumların platformda yayılmasını engelleme konusunda yetersiz kalındığı gerekçesiyle bir soruşturma başlatmıştı. Aynı yıl Amazon hakkında da benzer bir soruşturma başlatılmış ancak bu süreç henüz tamamlanmamıştı. CMA’nın açıklamasına göre, her yıl yaklaşık 23 milyar sterlinlik tüketici harcaması, çevrimiçi yorumlardan etkileniyor. Tüketici grubu Which? tarafından yapılan araştırmalar, tüketicilerin %89’unun bir ürün veya hizmeti araştırırken çevrimiçi yorumlara başvurduğunu ortaya koyuyor.
CMA Başkanı Sarah Cardell, sahte yorumların insanların güvenini zedelediğini ve dürüst işletmeleri dezavantajlı duruma düşürdüğünü belirterek, Google’ın bu alanda liderlik ettiğini ifade etti. Cardell, “Bu değişiklikler, insanların yorumlara güven duymasını ve en iyi kararları verebilmesini sağlıyor. Bu, hem işletmeler hem de tüketiciler için bir adalet meselesidir” dedi.
Google, üç yıl boyunca CMA’ya bu yeni uygulamalara uyduğuna dair rapor sunacak. Nisan 2025 itibarıyla CMA’nın daha güçlü yetkilere sahip olacağı ve tüketici yasalarını ihlal eden şirketlere küresel cirolarının %10’una kadar para cezası verebileceği açıklandı.
Rekabet kurumu, büyük teknoloji şirketlerini denetleme çabalarını artırırken, bu ay içinde Google’ın arama ve reklam uygulamalarını, ayrıca Apple ve Google’ın mobil platformlarını hedef alan iki yeni soruşturma başlattı. Ancak CMA’nın geçici başkanlığına eski bir Amazon yöneticisi olan Doug Gurr’ün atanması, hükümetin teknoloji devleriyle yakın ilişkisi olduğu iddialarına neden oldu.
Google sözcüsü, “Dolandırıcı içeriklerle mücadeleye yönelik uzun süredir yaptığımız yatırımlar, her yıl milyonlarca sahte yorumu henüz yayınlanmadan engellememize yardımcı oluyor. CMA gibi düzenleyicilerle dünya çapında yürüttüğümüz çalışmalar, sahte içerik ve kötü niyetli aktörlerle mücadele çabalarımızın bir parçasıdır” açıklamasında bulundu.
CMA, çevrimiçi yorum yayınlayan tüm işletmelere Google’ın yaptığı değişiklikleri incelemeleri çağrısında bulundu. Bu tür uygulamalara uymayan işletmelerin soruşturma ve para cezası riskiyle karşı karşıya kalabileceği belirtildi.
Google ve diğer büyük teknoloji şirketlerinin bu konuda attığı adımlar, çevrimiçi tüketici davranışlarının daha şeffaf ve güvenilir hale getirilmesi açısından kritik bir öneme sahip.