Google Payments tarafından yapılan yeni bir duyuruya göre, Türkiye, İtalya ve İspanya‘da yayınlanan reklamlar için uygulanan ek ücretlerde önemli bir değişiklik yapılacak. 1 Temmuz 2024 tarihinden itibaren bu ülkelerdeki reklamlar için yansıtılacak olan yasal işletim maliyetleri, reklamverenlerin faturalarına yansıyacak şekilde güncellendi.
Duyuruda belirtilen detaylara göre, İtalya‘da reklamlar için %2,5, İspanya‘da ise %3 oranında bir Yasal İşletim Maliyeti faturaya ek olarak yansıtılacak. Bu oranlar, daha önce İtalya için %2 ve İspanya için yine %2 olarak uygulanmaktaydı. Türkiye‘de ise mevcut maliyet %5’ten %7’ye yükseltilecek, bu da Türkiye‘deki reklamverenlerin maliyetlerinde önemli bir artışa işaret ediyor.
Yeni düzenleme, Türkiye, İtalya ve İspanya‘daki yasal düzenlemelere uyum sağlamak amacıyla yapılan değişikliklerden kaynaklanıyor. Google tarafından yapılan açıklamada, “Güncellenmiş Yasal İşletim Maliyetleri (ROC), bu ülkelerdeki yasal düzenlemelere uymanın getirdiği maliyetlerin bir kısmını karşılamak için eklenmektedir,” ifadelerine yer verildi.
Reklam maliyetlerinin nasıl uygulanacağına dair daha fazla bilgi, Google Ads ve Display & Video 360 platformları üzerinden reklam alan kullanıcıların “İşlemler” veya “İşlem geçmişi” sayfalarında yer alacak. Burada her ülke için ayrı bir satır öğesi olarak gösterilecek olan ücretler, kullanıcıların medya planlarına ve bütçelerine doğrudan eklenerek hesaplanacak.
Örneğin, bir reklamverenin İspanya‘da yayınlanan reklamlar için 100 euro’luk bir bütçesi varsa, bu bütçeye 3 euro ek olarak İspanya Yasal İşletim Maliyeti olarak yansıtılacak ve kullanıcının ödeyeceği toplam tutar 103 euro olacak. Burada ülkedeki geçerli olan satış vergisi, ürün ve hizmet vergisi ve KDV gibi vergiler de güncellenmiş ücretlere uygulanabilir.
Google‘ın bu değişiklikle ilgili olarak reklamverenlere yönelik sağladığı bilgilendirme, reklam maliyetlerindeki artışın reklam performansı üzerindeki etkilerini ve bütçe planlamalarını nasıl etkileyeceği konusunda kritik öneme sahip. Reklamverenlerin, maliyet artışlarını hesaba katmaları ve reklam kampanyalarını buna göre düzenlemeleri bekleniyor.