Bu hafta Las Vegas‘ta gerçekleşen Google Cloud Next konferansında, 30.000 katılımcı Google Cloud‘un son yeniliklerini dinlemek üzere bir araya geldi. Ancak konferansın ana teması, Google‘ın temel bulut teknolojilerine değinmek yerine, tamamen yapay zeka üzerine kurulu idi. Bu durum, Salesforce‘un geçen yıl New York‘ta düzenlediği etkinlikte olduğu gibi, şirketin ana iş kollarına sadece hafifçe değinilmesine neden oldu.

Konferansta, Google tarafından müşterilerin Gemini büyük dil modelinden (LLM) faydalanmalarına yardımcı olacak bir dizi yapay zeka iyileştirmesi duyuruldu. Ana konuşma sırasında ve ardından gelen Geliştirici Anahtar Notu’nda, bu çözümlerin gücünü göstermek için birçok demo yapıldı. Ancak sunumlar, kısıtlı zaman göz önünde bulundurulduğunda bile, fazlasıyla basit kaldı. Özellikle, birçok şirketin verilerinin Google ekosisteminin dışındaki depolarda bulunduğu bir dünyada, sunumlar genellikle sadece Google ekosistemi içindeki örneklerle sınırlı kaldı.

Bazı örneklerde yapay zekanın kullanılmasına gerek olmadığı hissi uyandı. Örneğin, bir e-ticaret demosunda sunucu, bir çevrimiçi işlemi tamamlamak için satıcıyı aradı. Bu, bir satış botunun iletişim yeteneklerini sergilemek için tasarlanmış olsa da, adımın alıcı tarafından web sitesi üzerinden kolaylıkla tamamlanabileceği gerçeğini ortaya koydu.

Yapay zekanın güçlü kullanım örnekleri olmasına rağmen, kod oluşturma, içerik korpusunu analiz etme ve sorgulama veya bir web sitesinin neden çöktüğünü anlamak için log verilerine sorular sorma gibi durumlar bu teknolojinin potansiyelini gösteriyor. Şirketin tanıttığı görev ve rol tabanlı ajanlar, bireysel geliştiriciler, yaratıcı kişiler, çalışanlar ve diğerleri için yapay zekadan somut şekilde faydalanma potansiyeline sahip.

Ancak Google‘ın modelleri temel alarak yapay zeka araçları geliştirme söz konusu olduğunda, başarılı bir yapay zeka uygulamasının önündeki engellerin çoğunlukla göz ardı edildiği hissine kapılmamak elde değil. Gerçekte, herhangi bir ileri teknolojiyi büyük organizasyonlar içinde uygulamak büyük bir meydan okuma.

Son 15 yılda mobil, bulut, konteynerizasyon, pazarlama otomasyonu gibi diğer teknolojik atılımlar çok sayıda potansiyel kazanç vaadi ile sunuldu. Ancak bu ilerlemeler, kendi karmaşıklık seviyelerini de beraberinde getirdi ve büyük şirketlerin tahmin edilenden daha ihtiyatlı hareket ettiği görüldü. Yapay zeka, Google veya diğer büyük sağlayıcıların belirttiği kadar kolay olmayabilir.

Google Cloud Next 2024

Bu önceki teknoloji değişimlerinden öğrendiğimiz gibi, çok fazla abartıya neden olan bu teknolojiler, birçok hayal kırıklığına da yol açtı. Yıllar sonra bile, bu ileri teknolojilerden faydalanması gereken büyük şirketlerin hala sadece deneme aşamasında olduğunu veya tamamen dışarıda kaldığını gördük.

Egnyte‘in CEO’su Vineet Jain, buluta önemli bir geçiş yapmış şirketlerin yapay zekayı benimsemede daha kolay bir zaman geçireceğini, ancak yavaş hareket eden şirketlerin geride başlamalarından dolayı zorlanabileceğini söyledi. Jain, “Çoğunlukla yerinde teknolojiye sahip şirketlerle konuşuyoruz ve dijital dönüşüm yolculuklarına başlamadan veya çok erken aşamada oldukları için yapay zekayı benimsemeleri uzun zaman alacak,” dedi.

Google‘un yapay zeka araçlarını geliştirmek için veri mühendislerinin veri kaynaklarına bağlanmalarını ve bu modeller için verileri hazırlamalarını kolaylaştıracak araçlar yarattığı söylenebilir. Ancak, dijital dönüşüm yolculuklarında ilerlemiş şirketler için bu araçlar yardımcı olabilirken, bu yönde anlamlı adımlar atmamış şirketler için daha fazla zorluklar sunabilir.

Yapay zekanın uygulanması, mevcut bir modele dayalı bir uygulama olsun veya özel bir model oluşturma girişimi olsun, şirketlerin yönetim, sorumluluk, güvenlik, gizlilik, etik ve sorumlu kullanım ve uyumluluk gibi konuları düşünmeleri gerektiğini Andy Thurai belirtti. Ve bunların hiçbiri basit değil.

GCN‘ye gelen yöneticiler, IT profesyonelleri, geliştiriciler ve diğer katılımcılar, Google Cloud‘dan neyin geleceğini öğrenmek istemiş olabilirler, ancak yapay zeka aramıyorlarsa veya organizasyon olarak hazır değillerse, Las Vegas‘tan biraz şok içinde ayrılmış olabilirler. Dijital sofistike olmayan organizasyonlar için bu teknolojilerden tam olarak faydalanmak uzun zaman alabilir.

Exit mobile version