Google AdSense, Avrupa’da geçerli veri düzenlemeleri kapsamında reklam teknolojisi sağlayıcı listesinde değişikliğe gidileceğini açıkladı.
Google’dan yayıncılara Avrupa pazarına yönelik önemli bilgilendirme
Google AdSense, Genellikle Kullanılan Reklam Teknolojisi Sağlayıcıları Grubu ile ilgili kapsamlı bir güncelleme yapacağını duyurdu. Yapılan açıklamaya göre bu liste, 2 Haziran 2025 itibarıyla geçerli olacak şekilde güncellenecek. Söz konusu liste, Avrupa pazarında reklam teknolojisi sağlayıcıları arasında en yüksek geliri sağlayan şirketleri içerecek şekilde yeniden düzenlenecek. Bu tarihten sonra listenin periyodik olarak yenileneceği ve yayıncıların bu güncellemeleri takip etmesi gerektiği belirtildi.
Gizlilik sekmesindeki ayarlar etkileniyor
Yeni düzenleme, Google kullanıcı rızası yönetim çözümünü (CMP) kullanan yayıncıları da doğrudan etkileyecek. Bu sistem aracılığıyla, Avrupa Ekonomik Alanı (AEA), Birleşik Krallık ve İsviçre‘deki reklam isteklerinde kullanıcıdan izin alınmadığı durumlarda, hangi sağlayıcıların reklam gösterme veya reklam verilerini işleme hakkına sahip olacağı belirleniyor. CMP üzerinden üçüncü taraf çözümler kullanan yayıncılar ise, kendi sağlayıcı listelerini CMP altyapısı üzerinden yönetmeye devam edecek.
Otomatik güncellemeyi durdurmak mümkün
AdSense hesabı üzerinden Gizlilik ve Mesajlaşma > AB Tüzükleri Ayarları sekmesine gidilerek reklam teknolojisi sağlayıcılarının kontrolü sağlanabiliyor. Otomatik güncellemeyi durdurmak isteyen kullanıcılar, “Özel reklam iş ortakları” seçeneğini işaretleyerek mevcut seçimlerini temel alan özel bir liste oluşturabiliyor. Bu liste, ihtiyaçlara göre manuel olarak da düzenlenebiliyor. Bu sayede, sistemin otomatik olarak atayacağı iş ortakları yerine yayıncılar doğrudan kontrol sağlayabiliyor.
Google, sertifikalı sağlayıcılarla çalışılmasını öneriyor
Google, GDPR kapsamındaki sorumlulukları çerçevesinde, AEA ve Birleşik Krallık gibi bölgelerde faaliyet gösteren yayıncılara, reklam teknolojisi sağlayıcıları seçimi konusunda denetimler sunuyor. Yapılan açıklamada, “Bu denetimleri kullanmamanız durumunda reklamlarınız, belirtilen ve genellikle kullanılan reklam teknolojisi sağlayıcılar grubu tarafından yayınlanır” ifadelerine yer verildi. Yayıncıların, kullanıcı izin akışları kapsamında verilerin kimlerle paylaşıldığını açıkça beyan etmesi gerektiği de hatırlatıldı.
Reklam sağlayıcı listeleri hesaplarda görülebilecek
Yayıncılar, Ad Manager, AdSense veya AdMob üzerinden reklam teknolojisi sağlayıcılarının güncel listelerine ulaşabilecek. Ayrıca bu listede yer alan tüm sağlayıcıların, veri kullanım politikalarıyla ilgili gerekli bilgileri sağladığı ve Google‘ın politikalarına uymayı kabul ettiği bildirildi.
Yayıncılar, güncelleme hakkında daha fazla bilgi almak için AdSense Yardım Merkezi veya hesap temsilcileriyle iletişime geçebilecek. Güncellenen listeye ilişkin detaylar, Yardım Merkezi’nde yer alan özel sayfa üzerinden düzenli olarak takip edilebilecek.