The Goodyear Tire & Rubber Company (NASDAQ: GT), 2024 yılının dördüncü çeyrek ve tüm yıl finansal sonuçlarını açıkladı. Firma, 2024 yılında toplam 70 milyon dolar net gelir (hisse başına 24 cent) elde ederken, düzeltilmiş net gelirini 302 milyon dolara (hisse başına 1,05 dolar) yükseltti. Dördüncü çeyrekte ise 76 milyon dolar net gelir (hisse başına 26 cent) ve 114 milyon dolar düzeltilmiş net gelir (hisse başına 39 cent) bildirdi.

Goodyear, üç iş biriminde de segment işletme marjlarını genişletirken, Goodyear Forward dönüşüm planı kapsamında 480 milyon dolar tutarında fayda sağladı. Şirket, nakit akışında güçlü bir performans sergileyerek dördüncü çeyrekte işletme faaliyetlerinden 1,3 milyar dolar nakit akışı elde etti. Ayrıca, 2025 yılı için genişletilmiş Goodyear Forward hedeflerini teyit ederek, önemli ölçüde borç azaltımı beklediğini duyurdu.

Goodyear, sonuçların açıklanmasının ardından 14 Şubat 2025 Cuma günü saat 09:00’da Mark Stewart (Goodyear CEO ve başkanı) ile Christina Zamarro (Goodyear EVP ve CFO) liderliğinde bir yatırımcı toplantısı gerçekleştirdi. Toplantıda, dördüncü çeyrek performansı ve Goodyear Forward dönüşüm planındaki ilerleme değerlendirildi..

CEO Mark Stewart, “Goodyear’daki ilk yılımı değerlendirirken, elde ettiğimiz ilerlemeden memnuniyet duyuyorum. 2024 yılı Goodyear Forward hedeflerimizi aştık, 2025 hedeflerimizi yükselttik ve iş birimlerimizin tamamında gelirler ile işletme marjlarını artırdık. Ayrıca, kapsamlı stratejik incelememiz kapsamında çekirdek olmayan varlıkların satışında anlaşmalara vardık. İleriye dönük olarak, genişletilmiş Goodyear Forward hedeflerine ulaşmaya, marj genişletmelerini sürdürmeye ve anlamlı borç azaltımına odaklanmaya devam edeceğiz.” ifadelerini kullandı.

Dördüncü Çeyrek Performansı

Goodyear, 2024 yılının dördüncü çeyreğinde 4,9 milyar dolar satış gerçekleştirdi. Bu dönemde toplam lastik hacmi 43,6 milyon oldu. Dördüncü çeyrek net geliri 76 milyon dolar olurken, bir önceki yılın aynı dönemindeki 291 milyon dolar net zarar ile kıyaslandığında önemli bir iyileşme sağlandı. Dördüncü çeyrek net gelirinde, 34 milyon dolar tutarında yeniden yapılanma giderleri ve 31 milyon dolar tutarında Goodyear Forward maliyetleri gibi önemli kalemler yer aldı.

Dördüncü çeyrek düzeltilmiş net geliri 114 milyon dolar oldu. Geçen yıl aynı dönemde bu rakam 135 milyon dolar olarak gerçekleşmişti. Şirketin bu dönemdeki segment işletme geliri ise geçen yılın aynı dönemine göre 2 milyon dolar artarak 385 milyon dolara yükseldi. Segment işletme gelirindeki bu artış, 195 milyon dolar tutarında Goodyear Forward dönüşüm planı katkısı ve önceki yıllarda meydana gelen fırtına hasarlarına ilişkin 52 milyon dolar tutarında iş kesintisi sigortası ödemeleri ile desteklendi.

Tam Yıl 2024 Sonuçları

Goodyear, 2024 yılında toplam 18,9 milyar dolar satış gerçekleştirdi ve toplam lastik hacmi 166,6 milyon oldu. Bu dönemde net gelir 70 milyon dolar, düzeltilmiş net gelir ise 302 milyon dolar olarak kaydedildi. Bir önceki yılın aynı dönemindeki 689 milyon dolar net zararla kıyaslandığında önemli bir toparlanma sağlandı.

2024 yılı segment işletme geliri, bir önceki yıla göre 350 milyon dolar artarak 1,318 milyon dolara yükseldi. Bu artışın önemli bileşenleri arasında 480 milyon dolar tutarındaki Goodyear Forward faydaları, 121 milyon dolar tutarında sigorta gelirleri ve fiyat-maliyet dengesinden elde edilen 86 milyon dolar katkı yer aldı. Ancak, bu kazançlar, 220 milyon dolar tutarındaki enflasyonist maliyet artışları ve 185 milyon dolar tutarındaki düşük lastik hacmi nedeniyle kısmen dengelendi.

Goodyear, 2024 yılında işletme faaliyetlerinden 698 milyon dolar nakit akışı elde etti. Bu rakam, bir önceki yılın 1,032 milyon dolar olan nakit akışına kıyasla düşük kaldı.

Bölgesel Performans

AMERICAS: 2024’te satışlar 11,0 milyar dolar, segment işletme geliri ise 933 milyon dolar olarak gerçekleşti. Bölgedeki satışlar, düşük yedek parça hacmi nedeniyle %5,8 geriledi. Ancak, Goodyear Forward dönüşüm planı sayesinde maliyet tasarrufları sağlandı.

EMEA: Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (EMEA) bölgesinde 2024 yılı satışları 5,4 milyar dolar, segment işletme geliri ise 108 milyon dolar oldu. Bölgedeki satışlar, güçlü kış lastiği talebi sayesinde %3,7 arttı. Ayrıca, Polonya’daki Debica tesisinde önceki yıl meydana gelen yangın sonrası toparlanma gözlendi.

ASIA PACIFIC: Asya-Pasifik bölgesinde 2024 yılı satışları 2,4 milyar dolar, segment işletme geliri ise 277 milyon dolar olarak gerçekleşti. Bölgedeki gelirler düşük yedek parça hacmi nedeniyle %6,8 geriledi. Ancak, işletme geliri, Goodyear Forward dönüşüm planı sayesinde önceki yıla göre 75 milyon dolar arttı.

Goodyear Forward ve Stratejik Adımlar

Goodyear Forward, Goodyear’ın kârlılığını artırmak, portföyünü optimize etmek ve borçluluğunu azaltmak amacıyla başlattığı kapsamlı dönüşüm planıdır. Plan kapsamında, 2025 yılı sonuna kadar yıllık 1,5 milyar dolar fayda sağlanması, segment işletme marjının %10 seviyesine çıkarılması ve net kaldıraç oranının 2,0x – 2,5x seviyelerine düşürülmesi hedefleniyor.

2024 yılında, Goodyear Forward kapsamında 480 milyon dolar tutarında maliyet avantajı sağlandı. Şirket, stratejik inceleme kapsamında belirlediği çekirdek dışı varlıklardan iki tanesinin satışında kesin anlaşmalara vardı. 3 Şubat 2025 tarihinde The Yokohama Rubber Company’ye Arazi Dışı (OTR) Lastik iş biriminin satışı tamamlandı. Ayrıca, Sumitomo Rubber Industries‘e Dunlop markasının satışının 2025 ortasına kadar tamamlanması bekleniyor.

Exit mobile version