Global Yatırım Holding‘in bir iştiraki olan ve dünyanın en büyük kruvaziyer liman işletmecilerinden biri olarak kabul edilen Global Ports Holding (GPH), Seatrade Cruise Global 2024 etkinliğinde 20. yıl dönümünü kutladı. Etkinlik, kruvaziyer sektörünün en önemli toplanma noktalarından biri olarak gösteriliyor. Miami‘de düzenlenen ve 140 ülkeden 700’den fazla şirketin yer aldığı etkinlikte GPH, Türkiye‘den katılan tek şirket olarak dikkat çekti.
Mehmet Kutman, Global Yatırım Holding ve Global Ports Holding Yönetim Kurulu Başkanı, yaptığı açıklamada şirketin geldiği noktayı ve gelecek planlarını değerlendirdi. Kutman, “Portföyümüzdeki 32 liman ile Karayipler‘den Singapur‘a kadar 19 ülkede hizmet vermeye devam ediyoruz” dedi ve ekledi: “Gelecek dönemde de dünyanın en büyük kruvaziyer liman işletmecisi unvanımızı korumak için akılcı fırsatları değerlendirmeye devam edeceğiz.”

GPH‘nin Liverpool Kruvaziyer Limanı ve San Juan Kruvaziyer Limanı gibi yeni eklenen limanlar, etkinlikte özel olarak tanıtıldı. Bu limanların her biri, yolcu hacimlerinde büyük bir artış potansiyeline sahip olarak görülüyor. Özellikle Liverpool Kruvaziyer Limanı, 2023 yılında 102 yolcu gemisini ağırlayarak 186 binin üzerinde yolcu sayısına ulaştı ve şimdi altyapı çalışmaları ile yıllık 400 bin yolcuyu aşmayı hedefliyor. GPH, limanda yapılacak 25 milyon sterlinlik yatırımlarla kapasite sorunlarını çözmeyi planlıyor.
Öte yandan, San Juan Kruvaziyer Limanı, stratejik konumu nedeniyle Karayipler‘de önemli bir merkez. 2019 yılında tamamlanan yatırımlar sonrası 2,2 milyon yolcuyu ağırlama kapasitesine ulaşan liman, Doğu ve Güney Karayip güzergahlarında kilit bir role sahip.
Etkinlik kapsamında düzenlenen GPH Kokteyli, sektör profesyonellerinin buluşma noktası oldu ve şirketin 20 yıllık başarı hikayesine ev sahipliği yaptı. Kokteylde GPH yöneticileri ve kruvaziyer şirketlerinin liderleri bir araya gelerek sektörün geleceğine dair görüş alışverişinde bulundu.
Bu etkinlik, GPH‘nin kruvaziyer liman işletmeciliğindeki dünya lideri unvanını pekiştiren ve küresel pazarda yüzde 15’lik bir paya ulaşan bir platform olarak kabul ediliyor. GPH‘nin genişleyen portföyü ve stratejik yatırımları, şirketi kruvaziyer sektöründe öne çıkarıyor ve onu global bir marka olarak konumlandırıyor.