Canlı yayın içeriklerine akıllı reklam çözümleri sunan yerli teknoloji girişimi GingerLive, 2023’te kurulduğundan bu yana büyümesini sürdürüyor. Girişimin kurucusu Ege Özalp, Nisan 2025 itibarıyla sistemlerini kullanan yayıncı sayısının 400’ü aştığını duyurdu.
Yayıncıların erişimi genişliyor
Canlı yayın platformları üzerinden ürün tanıtımı yapan markaların, reklam teknolojilerinden daha verimli faydalanması için geliştirilen GingerLive, reklam gösterimini yayıncının müdahalesine ihtiyaç duymadan gerçekleştirebiliyor. Sistemin çalışma prensibine göre, reklam içerikleri otomatik olarak yayınlara entegre ediliyor ve yayın sonunda markalara analiz edilebilir bir veri seti sunuluyor. Ege Özalp, konuyla ilgili açıklamasında, “Halihazırda yayıncı-marka ilişkileri influencer ajansları tarafından yürütülüyor. Türkiye’de influencer olmayan ancak arkasında çok büyük bir kitlesi olan yüzlerce canlı yayıncı var ve markalar bu kitleye ulaşamıyor” dedi. Bu bağlamda GingerLive, yayına doğrudan entegre edilen görseller ve banner’larla, yayıncıların gelir modeline yeni bir katman ekliyor.
Streamsense ile reklam zamanlaması yeniden tasarlandı
Koç Üniversitesi Girişimcilik Araştırma Merkezi bünyesinde yürütülen KWORKS‘ün 2024 ön hızlandırma programına katılan girişim, KWORKS’24 Demo Day etkinliğinde reklam teknolojilerindeki çözümlerini tanıttı. Platforma entegre edilen Streamsense adlı yeni özellikle ilgili bilgi veren Özalp, bu teknolojinin yayın içindeki en çok izlenen anları analiz ettiğini belirtti. “GingerLive’ı rakiplerinden ayıran en büyük özellik, yeni ürünü Streamsense. Bu özellik, bir yayını baştan sona analiz ediyor ve gol, maç bitişi, sohbet konusu gibi en çok izlenebilecek anları tespit ediyor” sözleriyle açıklamasını sürdüren Özalp, reklamların bu anlara denk getirilerek görünürlüğün ve verimliliğin artırıldığını söyledi. Yapay zeka destekli bu sistem sayesinde, canlı yayın reklamlarında %40’a kadar verimlilik artışı elde edilebildiği ifade edildi.
Avrupa pazarına giriş yaptı
GingerLive, sadece Türkiye pazarında değil, uluslararası alanda da büyüme stratejisini sürdürüyor. Şirketin halihazırda Avrupa ve Birleşik Krallık pazarlarında influencer ajanslarına teknoloji satışına başladığı belirtiliyor. Bu bölgelerde de etkili bir yapı kurmak isteyen girişim, farklı sektörlerdeki markalarla görüşmelerini sürdürüyor. Ege Özalp, yıl sonuna kadar 1000 aktif yayıncıya ulaşmayı hedeflediklerini ifade ederken, Streamsense teknolojisinin sadece reklam alanında değil, medya gibi farklı dikeylerde de kullanılabileceğini dile getirdi. “İçerik üreticilerinin büyük markalarla işbirliği yapmasına olanak tanıyan, bu sayede hem marka bilinirliğini hem de içerik kalitesini eşzamanlı biçimde yükselten GingerLive, canlı yayın yapan içerik üreticilerinin ve markaların aynı anda kazanabildiği dinamik bir ekosistem oluşturuyor” sözleriyle bu süreci özetledi.
Farklı sektörlerle temas kuruldu
Bugüne kadar kozmetik, tekstil, e-spor ve FMCG gibi farklı alanlardan markalarla temas halinde olan GingerLive, hem yayıncıların gelir modeli açısından hem de markaların hedef kitlelerine erişimi açısından yeni bir teknoloji altyapısı sunmayı sürdürüyor. Girişim, veri temelli ölçümleme ile reklam kampanyalarının daha net analiz edilmesini mümkün kılıyor.
Geliştirdikleri sistemle, canlı yayınların yalnızca eğlence değil, aynı zamanda verimli bir pazarlama alanı haline geldiğini savunan GingerLive, reklam teknolojilerinin içerik üreticileriyle markalar arasındaki bağı daha doğrudan ve ölçülebilir kılmasını amaçlıyor.