GIG ekonomisi platformu Champs, bağımsız çalışanları şirketlerle buluşturma hedefi doğrultusunda 2024 yılında üye sayısını 50 bine çıkarmayı planlıyor. Son 3 yılda 18 binden fazla serbest çalışanı 50’den fazla marka ile bir araya getiren platform, İngilizce, Almanca, İspanyolca gibi dünya genelinde en yaygın olarak konuşulan dillerin de aralarında bulunduğu toplam 13 dilde destek sunuyor. Şu an için 17.500 olan kullanıcı sayısını önümüzdeki yıl 50 bine çıkarmayı amaçlayan Champs, uzaktan çalışmanın global olarak artan etkisiyle esnek iş modellerine yönelik talebe karşılık veriyor.
Pandemi sonrası hızla yaygınlaşan hibrit ve karma çalışma koşulları, Türkiye’de ve dünya çapında esnek iş modeline yönelik önemli bir ekonomik etki yarattı. GIG ekonomisinin temelini oluşturan esnek çalışma modeli, çalışan verimliliğini ve katılımını artırırken, şirketlerin de bu modele uyum sağlamasına olanak tanıyor. Güncel araştırmalar, şirketlerin yüzde 80’inden fazlasının bu modele olumlu yaklaştığını gösteriyor. Champs ise, “kazan-kazan” anlayışıyla oluşturduğu ekosistemde tüm paydaşların mutlu olduğu bir iş ortamını teşvik ediyor.
Champs Kurucu Ortağı ve Yöneticisi Mahir Tüzün, GIG ekonomisi pazarının son 5 yılda yüzde 110 büyüdüğünü ve piyasa değerinin 88,89 milyar dolardan 117,28 milyar dolara yükseldiğini belirtiyor. “Çok sayıda çalışanın geleneksel iş modelinden GIG ekonomisine geçmesi nedeniyle, bu pazarın 2027 yılına kadar katlanarak artacağını düşünüyoruz. Champs olarak B2B/B2C satış konusunda firmaların yeni satış kanalı olduk. Hızla yükselen pazardan pay alarak, uluslararası bir platform haline gelmek, yurt dışındaki varlığımızı daha da güçlendirmek en önemli hedeflerimiz arasında yer alıyor.” ifadeleriyle stratejik hedeflerini belirtiyor.
Champs kullanıcı profiline bakıldığında, kullanıcıların yüzde 67’sinin kadınlardan, yüzde 37’sinin ise erkeklerden oluştuğu görülüyor. Kullanıcıların yaş aralığı ise 22-35 olarak tanımlanıyor. Champs Kurucu Ortağı ve Yöneticisi Mahir Tüzün, kullanıcılarının yüzde 5’inin yurt dışında yaşayan bireyler olduğunu, genç nüfusun giderek GIG ekonomisine yöneldiğini aktarıyor. “Bu her iki taraf için de büyük fırsatları içinde barındırıyor.” diye ekliyor.
Platformun 13 dilde sunduğu destek, şirketler ve çalışanlar arasındaki dil bariyerini ortadan kaldırarak global bir iş fırsatı yaratıyor. Champs sayesinde, multikültürel çalışan arayan şirketler ve yurt dışındaki iş fırsatlarına ulaşmak isteyen kişiler, dil ve mekan engeli olmadan çalışabiliyor. Grafik tasarım, web yazılım, dijital pazarlama, çeviri, çağrı merkezi, veri girişi ve sosyal medya yönetimi gibi alanlarda birçok fırsata erişim sunan platform, Almanya, İspanya ve Hollanda gibi ülkelerde de hizmet veriyor. 2024 itibarıyla ülke portföyünü daha da genişletmeyi hedefliyor.
2021 yılında Mahir Tüzün tarafından kurulan platform, İstanbul merkez ofisinde 50 kişiye yakın deneyimli çalışan kadrosuyla hizmet veriyor. Champs, işletmeleri yetenekli bireylerden oluşan dinamik toplulukla buluşturma hedefiyle, küresel bir bakış açısıyla hareket ediyor. Platformun temel amacı, uluslararası markalar ile yüksek vasıflı çalışanlar arasında bağ kurarak müşteri deneyimi ve memnuniyetini üst düzeyde tutmak olarak tanımlanıyor. Champs ayrıca, operasyonel verimliliği artırmak ve işletmeler için anlamlı maliyet tasarrufları sunmak için çeşitli hizmetler de sağlıyor. Platform, uluslararası markalar için yetenek havuzunu genişleterek iş ortaklarının performansını artırmayı hedefliyor.
Daha fazla bilgi için: https://www.champscx.com/