Dünyanın en büyük elektronik üretim hizmeti sağlayıcılarından biri olan Foxconn, yapay zekâ alanındaki çalışmalarını genişleterek, şirket içinde geliştirilen bir büyük dil modeli olan FoxBrain’i kamuoyuna tanıttı. Şirket tarafından yapılan açıklamaya göre, bu model yalnızca dört haftalık bir sürede eğitildi ve iç kullanım amacıyla tasarlandı.
FoxBrain, veri analizi, matematiksel hesaplamalar, akıl yürütme ve kod üretimi gibi alanlarda kullanılabilecek şekilde geliştirildi. Foxconn, modelin geliştirilme sürecinde Nvidia’nın Tayvan’daki süper bilgisayar altyapısından ve teknik danışmanlık hizmetlerinden yararlandığını belirtti. Eğitimin, 120 adet Nvidia H100 grafik işlem birimi kullanılarak tamamlandığı açıklandı.
Foxconn Yapay Zekâ Araştırma Merkezi Direktörü Yung-Hui Li, geliştirdikleri modelin eğitim sürecinde yalnızca işlem gücü kullanımına değil, aynı zamanda eğitim stratejilerinin optimize edilmesine öncelik verdiklerini ifade etti. Li, bu yaklaşımın, kısa sürede etkili sonuçlar alınmasında belirleyici olduğunu söyledi.
Modelin eğitildiği altyapının Meta tarafından geliştirilen Llama 3.1 yapısını temel aldığı belirtilirken, Foxconn, FoxBrain’in özellikle Geleneksel Çince diline uyum sağlayacak şekilde tasarlandığını ve bu alanda Tayvan merkezli ilk model olma özelliği taşıdığını vurguladı. Bu dil formu, Tayvan dışında bazı denizaşırı Çin topluluklarında da kullanılıyor.
Şirket, modelin performansının şu an için Çin merkezli DeepSeek modellerinin bir adım gerisinde olduğunu ancak dünya standartlarına yaklaşmakta olduğunu ifade etti. Açıklamada, FoxBrain’in bazı teknik parametrelerinin paylaşıldığı, daha kapsamlı bilgilerin ise mart ortasında düzenlenecek olan Nvidia’nın yıllık teknoloji etkinliğinde açıklanacağı duyuruldu.
İlk etapta şirket içi ihtiyaçlara yönelik geliştirilen modelin, ilerleyen dönemde açık kaynak olarak paylaşılması ve sektörel iş birliklerinde kullanılması planlanıyor. Foxconn, FoxBrain’in özellikle üretim ve tedarik zinciri yönetimi gibi alanlarda yeni çözümlerin geliştirilmesinde katkı sağlayabileceğini düşünüyor.
Foxconn, başta Apple’ın iPhone modellerinin montajı olmak üzere küresel elektronik üretiminde önemli bir konuma sahip. Ancak son yıllarda yaşanan sektörel değişimler ve kârlılıktaki düşüşler, şirketi yeni alanlara yönelmeye zorluyor. Bu çerçevede yapay zekâ ve elektrikli araçlar, Foxconn’un çeşitlendirme stratejisinin merkezinde yer alıyor. Bu stratejinin önemli adımlarından biri olarak görülen FoxBrain, şirketin teknoloji alanındaki dönüşümünde dikkatle izlenen bir gelişme olarak değerlendiriliyor.