Ford, 2021 ile 2023 modellerini kapsayan popüler F-150 kamyonetlerini geri çağırıyor. Şirket, arka aks göbeklerinin aşınma, kırılma ve potansiyel olarak kazalara neden olma riski nedeniyle bu modeller için bir geri çağırma kararı aldı.
Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi, 2 Ocak tarihli bir mektupta, hasarlı aks göbeklerinin aracın park halindeyken fren uygulanmadan hareket etmesine veya sürüş gücünün kaybına neden olabileceğini belirterek kaza riskini artırabileceği konusunda uyardı. UKTGİ’ye göre, Ford şu ana kadar bu sorunla ilgili herhangi bir kaza veya yaralanma raporu almadı. Bu geri çağırma, regülasyon kurumunun belirttiğine göre, Trailer Tow Max Duty paketi ve üç-dört float aks tasarımına sahip 9.75 inç ağır hizmet akslı 112,965 kamyoneti potansiyel olarak etkileyebilir.
UKTGİ, 2 Ocak’ta “bir çözüm şu anda geliştirilmekte” dedi ve arka aks civatalarının kırılmasıyla ilgili belirtiler yaşayanlar ara çözüm için araçlarını bir bayiye götürmeye yönlendirdi, böylece tıkırtı veya takırtı gibi arka aks civatası kırılmasıyla ilgili belirtileri yaşayanlar ara çözüm için araçlarını bir bayiye götürmeye yönlendirdi.
Ford sözcüsü Maria Buczkowski, TIME’a yaptığı bir e-posta açıklamasında, şirketin yakında bayiler ve müşterilerle nihai servis çözümü hakkında daha fazla bilgi paylaşacağını belirtti. “Bu arada müşteriler, fazla temkinli olmak adına elektronik park frenini kullanabilirler. Müşteri sorunu yaşarsa, aks şaft montajlarının her ikisinin de değiştirilmesi için bir bayiye başvurmaları gerekir.”
UKTGİ, 6 Haziran 2022’de, kamyonetin 2021-2022 modeline ait üç sahibin kırık arka göbek civatalarıyla ilgili raporları hakkında Ford’u aradı ve şirketle bu konuda daha fazla bilgi almak amacıyla o ay iki kez buluştu. Ford, o yılın başlarında gevşek veya kırık arka aks göbek civatalarıyla ilgili önlemleri onayladı.
2023 Ağustos’unda Ford’un iç inceleme grubu, bu kırık parçaların tekerlek uç göbek dişlilerine ilerlediği raporları üzerine bir soruşturma başlattı. Araştırmaları, aşınmanın zaman içinde “göbek dişlileri ile aks dişlileri arasındaki mikro hareketlerden kaynaklandığını, korozyonun önemli bir faktör olduğunu” ortaya koydu.
Aralık ayına gelindiğinde, 2022 ve 2023 boyunca araçların güç kaybına veya park yeteneğini kaybetmesine neden olan 376 garanti raporu vardı ve şirket bir geri çağırmaya karar verdi.