Footprint, finansal yapılanmasını güçlendirmek ve büyüme stratejilerini daha sağlam temellere oturtmak amacıyla yeni bir atama gerçekleştirdi. Şirketin yaptığı açıklamaya göre, James (Jim) Kimbel, Chief Financial Officer (CFO) pozisyonuna getirildi. Kimbel, doğrudan Footprint’in CEO’su Corey Berends’e bağlı olarak çalışacak ve şirketin finansal stratejisinin yanı sıra bilgi teknolojileri operasyonlarından da sorumlu olacak.
Footprint CEO’su Corey Berends, atamaya ilişkin yaptığı değerlendirmede, “Jim Kimbel’i Footprint’in CFO’su olarak aramıza katmaktan memnuniyet duyuyoruz. Stratejik finansal liderliği, şirket ölçeklendirme konusundaki yetkinliği ve kurumsal finans, birleşme ve satın almalar (M&A) ile operasyonel dönüşüm konularındaki deneyimi, Footprint’in büyüme sürecinde kritik bir rol oynayacak” ifadelerini kullandı.
Finans sektöründe uzun yıllara dayanan tecrübeye sahip olan Jim Kimbel, daha önce yüksek büyüme potansiyeline sahip girişimlerden Fortune 100 şirketlerine kadar farklı ölçeklerde görev aldı. Sürdürülebilir tüketim ürünleri, yatırım yönetimi ve otomotiv teknolojileri gibi alanlarda faaliyet gösteren şirketlerde çok uluslu finansal stratejilere öncülük etti. Kariyeri boyunca, 70 milyar doların üzerinde birleşme ve lisans anlaşmasını tamamladı ve çeşitli yeniden yapılandırma süreçlerini yönetti.
Göreve başlamasıyla ilgili görüşlerini paylaşan Jim Kimbel, “Footprint’e böyle bir dönemde katılmaktan büyük heyecan duyuyorum. Şirketin sürdürülebilirlik ve yenilikçilik odağı, uzun vadeli pozitif etkiler yaratmayı amaçlayan bir iş anlayışıyla birebir örtüşüyor. Corey, liderlik ekibi ve çalışanlarla birlikte şirketin finansal performansını optimize etmek, büyümeyi hızlandırmak ve Footprint’in sürdürülebilir geleceğe katkısını ileri taşımak için çalışmayı sabırsızlıkla bekliyorum” dedi.
2014 yılında, Intel geçmişine sahip mühendisler tarafından kurulan Footprint, doğaya duyarlı ürün çözümleri geliştirme vizyonuyla faaliyetlerini sürdürüyor. Şirketin kurucuları arasında yer alan Yoke Chung, şu anda Chief Technology & Innovation Officer olarak görev alıyor. Bitki bazlı fiber teknolojisi kullanarak plastikle maliyet açısından rekabet edebilen, aynı zamanda performans açısından daha iyi sonuçlar sunan ürünler üreten şirket, ABD, Meksika ve Avrupa’da yaklaşık 1.600 çalışanı ile hizmet veriyor. Footprint, bugüne kadar milyonlarca ton plastik atığın doğaya karışmasını önleyecek çözümler sunarak, birçok global tüketici markasıyla iş birliği gerçekleştirdi.
Footprint, daha önce Fast Company’nin 2022 yılı “Brands that Matter” listesine girmiş, 2020’de Fortune tarafından yayımlanan “Change the World” listesinde yer almıştı. Ayrıca Dünya Ekonomik Forumu’nun Global Innovators topluluğunun bir üyesi olan şirket, 2021 yılında CNBC Disruptor 50 listesinde de kendine yer buldu.