Fiat’ın uzun yıllar B segmenti liderliğini üstlendiği Avrupa pazarında önemli bir yer edinmesi beklenen Grande Panda, yaz aylarında Türkiye’de satışa sunulacak. Elektrikli ve hibrit olmak üzere iki farklı motor seçeneğiyle sunulacak model, Fiat’ın yeni küresel vizyonunu temsil ediyor.
Torino’daki Fiat Centro Stile (Fiat Tasarım Merkezi) tarafından tasarlanan Grande Panda, 1980’lerin ikonik Panda modelinden esinlenerek geliştirildi. Stellantis’in Smart Car platformu üzerinde inşa edilen bu model, markanın çok yönlü ve farklı enerji türlerine uygun araç üretme stratejisini yansıtıyor.
Yeni modelin platformu, ilerleyen yıllarda farklı pazarlara sunulacak diğer küresel modellerin temelini oluşturacak. Esnek yapısıyla geniş bir kullanıcı kitlesinin ihtiyaçlarına yanıt vermesi bekleniyor. Grande Panda, kompakt yapısına rağmen iç mekânda sunduğu konfor ve fonksiyonel özelliklerle beş kişilik seyahatlerde konfor vaat ediyor.
Fiat, araç üretiminde tasarımsal detaylara da önem veriyor. Aracın kapılarındaki 3D markalı ‘PANDA’ ve ‘Fiat’ yazıları ile C sütunundaki modern Fiat logosu, modelin tasarım kimliğini pekiştiriyor. Grande Panda, ayrıca yedi farklı renk seçeneğiyle sunulacak. Bu adım, markanın gri renkli otomobil üretmeme yönündeki ‘No Grey’ girişimiyle uyum içinde ilerliyor.

Fiat’ın açıklamasına göre, yeni modelin elektrikli versiyonu 44 kWh batarya ve 83 kW (113 HP) e-motor ile donatıldı. WLTP kombine çevrimine göre 320 kilometre menzile sahip araç, günlük şehir içi kullanımın yanı sıra uzun mesafeli sürüşler için de uygun. Elektrikli versiyon, 132 km/s maksimum hız ve 4,2 saniyede 0-50 km/s hızlanma özellikleri sunuyor.
Araç, entegre geri çekilebilir AC kablo ve 100 kW güce kadar DC hızlı şarj kapasitesiyle donatıldı. Geri çekilebilir kablo yerine alternatif olarak 11 kW şarj portu da tercih edilebiliyor. Bu seçenekle, bataryanın yüzde 20’den yüzde 80’e şarj süresi 2 saat 50 dakika olarak belirtiliyor.
Hibrit versiyon ise turbo 1.2 litre, 3 silindirli motor, 48 volt Li-ion batarya ve 21 kW e-motor içeren eDCT (elektrikli çift kavramalı şanzıman) ile sunuluyor. Bu yapı, düşük devirlerde esneklik ve sessiz kalkış sağlarken enerji geri kazanımına da imkân tanıyor.
Çevre dostu yaklaşımıyla dikkat çeken Grande Panda, üretiminde geri dönüştürülmüş malzemelerden faydalanıyor. Araçta, geri kazanılan içecek kutuları gibi geri dönüştürülemeyen plastik ve alüminyum malzemeler kullanılarak iç tasarımda mavi plastik detaylar oluşturuluyor. Bu süreç, çevre dostu araç üretiminde otomotiv sektöründe yenilikçi bir adım olarak görülüyor.
Özellikle Grande Panda La Prima versiyonunda, gösterge panelinde bambu lifleri içeren özel tekstil kaplamalar yer alıyor. Bu malzemenin yüzde 33’ü gerçek bambu liflerinden oluşuyor. Elektrikli model, La Prima ve RED isimli iki farklı konfigürasyonda sunulacak. Hibrit versiyonda ise POP, ICON ve LA PRIMA donanım seçenekleri yer alacak.
Fiat’ın sürdürülebilirlik ve yenilikçi tasarım konularındaki vizyonu, Grande Panda ile global pazarda farklı bir boyut kazanıyor. Türkiye’de bu yaz satışa sunulacak model, elektrikli ve hibrit araçlara yönelik artan talebe yanıt verecek.