Son günlerde gündemde olan Elon Musk, sahibi olduğu sosyal medya platformu X’te reklam gelirleri açısından zorlu bir döneme giriyor. Bloomberg’in haberine göre, X (eski adıyla Twitter), 2023 yılında yaklaşık 2,5 milyar dolar reklam geliri elde etme hedefine ulaşmakta zorlanıyor ve bu, önceki yıllara göre önemli bir düşüşü işaret ediyor.
Platform, yılın ilk üç çeyreğinde her birinde 600 milyon dolardan biraz daha fazla reklam geliri elde etti. Ancak, bu rakamlar önceki yılların gerisinde kaldı. 2022’de çeyreklik olarak 1 milyar dolarlık gelir elde eden X, bu yılın son çeyreğinde de benzer bir performans bekliyor.
Bloomberg’e konuşan kaynaklara göre, şu anda X’in toplam gelirinin yüzde 70-75’ini reklam gelirleri oluşturuyor. Bu da abonelik ve veri lisanslama anlaşmalarından elde edilen satışlar da dahil olmak üzere 2023 satışlarının yaklaşık 3,4 milyar dolar olacağı anlamına geliyor.
Reklam gelirlerindeki düşüşün, Elon Musk’ın yönetiminde X’in içerik denetimini nasıl ele aldığına ve özellikle de antisemitik ve aşırılık yanlısı görüşleri güçlendiren paylaşımları nedeniyle reklamverenlerin duyduğu endişelerle bağlantılı olduğu belirtiliyor.
X Ticari Operasyonlar Müdürü Joe Benarroch, şirketin artık Twitter olmadığını ve eski ölçütlerle kendilerini değerlendirmediklerini belirtirken, “Bilgi için güvendiğiniz kaynaklar doğru ve kapsamlı ayrıntılar sağlamadığı için bu, tüm işimizin eksik bir görünümünü sunuyor” ifadelerini kullandı.