EasyCep, 2023 yılında elde ettiği dört katlık büyümeyle dikkatleri üzerine çekmeye devam ediyor. Türkiye merkezli yenilenmiş elektronik ürünler pazarının öncülerinden olan şirket, geçtiğimiz yıl yaklaşık 200 bin elektronik cihazı yenileyerek önemli bir başarıya imza attı. Katar ile başlayan ve ardından Azerbaycan ile devam eden yurt dışı genişleme planları kapsamında, şirket önümüzdeki günlerde Azerbaycan’da ilk premium deneyim ve satış mağazasını açmayı planlıyor. Bu mağaza ile Azerbaycanlı tüketicilere yenilenmiş telefonlar sunarak yeni bir pazarın kapılarını aralamayı hedefliyor.
Yenilenmiş elektronik cihaz pazarının Türkiye ve dünya genelindeki hızlı büyümesi, EasyCep’in de ivmesini artırmasına olanak sağladı. Şirket, sınırlarını aşarak Katar ve Azerbaycan gibi yeni pazarlarda tüketicileri bu avantajlı ürünlerle tanıştırmayı amaçlıyor. EasyCep’in kurucu ortağı ve genel müdürü Mehmet Akif Özdemir, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, kullanılmış telefon pazarında yenilenmiş telefonların payının %5’lere ulaştığını ve 2026 yılına kadar bu oranın %30’a ulaşmasını beklediklerini ifade etti. Ayrıca, şirketin sadece bir yılda 200 bine yakın elektronik cihazı yenileyerek pazarın lideri konumunda olduğunu belirtti.

2024 Nisan ayında, EasyCep’in 2023’teki tüm yıllık cirosuna ulaşacağı öngörülüyor. Yurt içinde mağaza sayısını artıran şirket, 2024 yılında 340 bin elektronik cihazı yenilemeyi ve cirosunun %5’ini yurt dışı operasyonlarından elde etmeyi hedefliyor. Yenilenmiş elektronik cihazlar, yeni alımlara kıyasla %30’a kadar daha ucuz olmasıyla talepte artışa sebep oluyor.
EasyCep, fiziksel ve online alanlarda hızla büyümeye devam ederken, Deloitte Teknoloji Fast 50 Türkiye listesine üçüncü sıradan girerek ödül kazandı ve StartupCentrum Girişimcilik Ekosistemi 2023 Ödülleri‘nde Yılın Growth Girişimi seçildi. Türkiye genelindeki ilçeleri de kapsama alanına alarak 61 yeni mağaza açan şirket, toplamda 161 fiziksel noktada tüketiciyle buluştu. EasyCep Express adını verdikleri ağ sayesinde, yerel telefon bayileri şirketin cihaz alış ve satış hizmetlerini sağlayabiliyor.
EasyCep’in yurt dışı açılımında Katar ve Azerbaycan önemli adımlar olarak öne çıkıyor. Katar’daki faaliyetlerini üç perakende devi ile iş birliği yaparak başlatan şirket, Azerbaycan’da ise Azerconnect ortaklığıyla pazara giriş yaptı. Azerbaycan‘da Bakü’nün en popüler caddelerinden birinde açılacak olan premium deneyim ve satış mağazası, EasyCep’in bölgedeki iddialı adımlarından biri olarak gösteriliyor. Şirketin bu atılımları, önümüzdeki dönemde yurt dışı pazarlardan elde edeceği cirosunun %5’ini oluşturması bekleniyor.