Yenilenmiş elektronik ürün pazarında faaliyet gösteren EasyCep, 2024 yılı boyunca gerçekleştirdiği çalışmalarla dikkat çeken bir tablo ortaya koydu. EasyCep Kurucu Ortağı ve CEO’su Mehmet Akif Özdemir, yıl içinde yeniledikleri 200 binden fazla cihaz sayesinde 90 milyon doları aşan ithalatın önüne geçtiklerini ifade etti. Kendi lisanslı yenileme merkezinde yapılan işlemlerle tüketicilere garanti kapsamında ve esnek ödeme seçenekleriyle sunulan bu ürünler, sektörde kayıt dışılığın azalmasına ve veri güvenliğinin artmasına katkı sağladı.
450 binden fazla ürün yeniden kullanıma kazandırıldı
Kurulduğu günden bu yana 450 binden fazla elektronik ürünü tekrar kullanıma kazandırdıklarını belirten Mehmet Akif Özdemir, “2024’te ciromuzda yüzde 90 artış kaydederek neredeyse 2 kat büyümeye imza attık” diyerek şirketin finansal büyümesine de dikkat çekti. Türkiye’de yenilenmiş cihaz pazarının toplam pazar içindeki payının yüzde 10’a yaklaştığını vurgulayan Özdemir, bu alandaki potansiyelin artmaya devam ettiğini ifade etti.
EasyCep Express ile bayilik ağı genişledi
Firmanın geliştirdiği EasyCep Express iş modeli kapsamında, ikinci el telefon pazarında faaliyet gösteren 25 bin yerel işletmeden 257’si ekosisteme dahil edildi. Bu sayede işletmeler, EasyCep lisanslı merkezlerinde yenilenen ve 12 ay garantili cihazları kendi müşterilerine ulaştırabiliyor. Aynı zamanda tüketicilerden alınan kullanılmış cihazlar da EasyCep ağı üzerinden Türkiye genelinde satışa sunulabiliyor. Sisteme dahil olan işletmelere, Fibabanka aracılığıyla faizsiz kredi olanakları da sağlanıyor. Böylece yerel esnafın çok kanallı satış altyapısına erişimi mümkün hale geliyor.
Yurt dışı hedeflerinde Katar’ın ardından yeni pazarlar var
Yurt dışı operasyonlarına Katar ile başlayan EasyCep, bu süreci Suudi Arabistan ve Pakistan gibi yeni hedef pazarlarla genişletmeyi planlıyor. Bu uluslararası adımların, şirketin 2027 yılına kadar ‘unicorn’ olma hedefi doğrultusunda önemli bir kilometre taşı olduğu değerlendiriliyor. Hatırlanacağı üzere şirket, 2021 yılında Fibabanka’nın kurumsal girişim sermayesi fonu Finberg liderliğinde 9 milyon TL tohum yatırım almıştı.
250’den fazla bayi ile 61 ilde faaliyet
Bugün itibarıyla Türkiye’nin 61 ili ve 164 ilçesinde 250’nin üzerinde bayiye ulaşan EasyCep, hem tüketicilere hem de ikinci el telefon sektöründe faaliyet gösteren işletmelere daha şeffaf, güvenli ve erişilebilir bir sistem sunmayı amaçlıyor. Şirket, yılda yaklaşık 5 milyon ikinci el ve 11 milyon yeni telefonun satıldığı Türkiye pazarında, şeffaf fiyatlandırma, 12 ay garanti ve esnek ödeme imkanlarıyla öne çıkıyor.