Türkiye‘nin önde gelen e-ticaret platformları, Kahramanmaraş merkezli depremlerden zarar gören şehirlerin ekonomik ve sosyal hayatına katkı sunmak için TOBB Türkiye E-Ticaret Meclisi öncülüğünde “Elektronik Ticaretle Birlikte Çok Daha İyiye (E-birliktelik)” adını taşıyan bir kampanya başlattı. Bu kampanya, 6 Şubat tarihinde yaşanan ve ‘Asrın Felaketi’ olarak nitelendirilen depremlerin ardından bölgenin yeniden ayağa kalkmasına yardımcı olmayı amaçlıyor.
Ticaret Bakanlığı himayesinde gerçekleştirilen bu kampanyaya Amazon Türkiye, Akakçe, Armut.com, Askon Design Center, Azall, Çiçeksepeti, ENUYGUN, Facebook, Getir, Hepsiburada, iLab, Letgo, Migros, Obilet, PttAVM, Sahibinden, Ticimax, Trendyol, Turkcell, Vodafone ve Yemeksepeti gibi e-ticaret sektörünün lider şirketleri destek veriyor. Kampanya kapsamında, depremden etkilenen şehirlerdeki ticari faaliyetlerin canlandırılması ve e-ticaret potansiyelinin artırılması hedeflenmektedir.
TOBB Türkiye E-Ticaret Meclisi Başkanı Ozan Acar, kampanya hakkında yaptığı açıklamada, depremin ilk günlerinden itibaren bölgede ekonomik canlılığın artırılması için çalışmalar yürüttüklerini belirtti. Acar, “Bu yıl da depremden etkilenen şehirlerimizde işletmelerin dijital satış kanallarından daha iyi faydalanabilmesini sağlamak amacıyla yeni bir kampanya başlatıyoruz. Komisyon indirimlerinden eğitimlere, bölgedeki işletmelere verdiğimiz desteğin kapsamını genişletiyoruz. Bu kampanyayla atılan adımların bölgedeki ticaret hacmini yükseltirken aynı zamanda işletmelerin dijitalleşmesine de katkı sağlayacağına inanıyoruz.” ifadelerini kullandı.
Kampanya ile 11 şehirde faaliyet gösteren işletmelere yönelik çeşitli destekler sunulacak. Bu destekler; ilgili e-ticaret platformlarında bölgedeki satıcılardan hiç komisyon alınmaması ya da kısmen komisyon alınması, ürünlerin ülke genelinde daha fazla görünürlük kazanması için reklam desteği, STK dijital yardım kartlarının satışı, ücretsiz eğitim imkanları, ihracat süreçlerinde destek, sosyal olarak desteklenmesi gereken gruplara özel imkanlar, sosyal uyumu kolaylaştıracak projeler ve gıda bağışları gibi farklı alanları kapsıyor.
Bu kampanya, deprem bölgesindeki işletmelerin dijital dönüşüm süreçlerine hız kazandırırken, bölgenin ekonomik olarak kalkınmasına ve sosyal hayatın normale dönmesine önemli katkılarda bulunmayı hedefliyor. E-ticaret sektörünün önde gelen şirketlerinin bir araya gelerek gösterdiği dayanışma, bu zor zamanlarda birlikte hareket etmenin ve destek olmanın önemini bir kez daha ortaya koyuyor.