2020 yılında kurulan eBrands, tüketici markalarının uluslararası pazarlara açılmasını kolaylaştıran bir ihracat platformu olarak kısa sürede dikkat çekici bir büyüme kaydetti. Finlandiya merkezli şirket, Apollo adını verdiği yapay zekâ destekli teknolojisinin geliştirilmesini hızlandırmak ve küresel operasyonlarını genişletmek amacıyla 7,5 milyon euroluk yeni bir yatırım aldı. Böylece şirketin bugüne kadar topladığı toplam yatırım miktarı 50 milyon euroya ulaştı.
Yatırım turuna öncülük edenler arasında Veikko Laine family office, Varma Mutual Pension Insurance Company ve şirkette görevli hissedarlar yer aldı. Bu fonlama sayesinde eBrands, ihracat platformunu daha fazla pazara açmak ve 60’tan fazla satış kanalında aktif hale getirmek üzere altyapısını güçlendirmeyi hedefliyor.
eBrands, bugüne kadar Mysoda, Coach Soak ve Bodyotics gibi onlarca tüketici markasına yurt dışında büyüme desteği verdi. Şirket, pazarlama, tedarik zinciri, satış ve mevzuat uyumu konularındaki uzmanlığını kullanarak, markaların düşük riskle yeni pazarlara giriş yapmasını sağlayan bir yapı kurdu. Bu yapı, fiziksel altyapı yatırımı ya da yerel operasyon ihtiyacını ortadan kaldıran, entegre bir ihracat modeli sunuyor.
Şirketin kurucu ortağı ve CEO’su Robin Bade, günümüzün değişen ticaret dengeleri içinde markaların küresel büyüme yolculuklarında yanlarında bir çözüm ortağına ihtiyaç duyduklarını belirterek, “eBrands olarak küresel büyümenin önündeki engelleri kaldırıyoruz. Yeni ABD tarifeleri ve artan ticaret karmaşası ortamında, markaların bu zorlukları fırsata çevirecek bir iş ortağına ihtiyacı var. Apollo sayesinde D2C, pazar yerleri ve fiziksel mağazacılık kanallarında sorunsuz büyümeyi mümkün kılıyoruz” açıklamasında bulundu.
Şirketin 2024 yılında sınırlı sayıda marka ile pilot olarak uygulamaya aldığı Apollo sistemi, Avrupa Birliği, Birleşik Krallık ve Kuzey Amerika arasındaki sınır ötesi operasyonları hızlandırdı. Yapay zekâ ile çalışan bu araç, pazara giriş sürecini daha az maliyetli hale getirirken, satış ve müşteri verilerine tam erişim sağlayarak şeffaflık sunuyor.
eBrands, bu süreçte kendi bünyesinde yönettiği 30’dan fazla tüketici markasından edindiği deneyimi, bugün 50’ye yakın iş ortağı markaya uyguluyor. Şirketin satış ağı, Amazon, Walmart ve Target gibi büyük perakende zincirlerini de kapsayarak, ABD, İngiltere ve Avrupa pazarlarındaki e-ticaret harcamalarının yüzde 75’ine doğrudan erişim sağlıyor.
eBrands Partner Platformu İş Birimi Başkanı Antti Moilanen, özellikle son dönemde artan ticaret düzenlemeleri ve operasyonel zorluklara karşı firmaların daha hızlı ve sürdürülebilir büyüme ihtiyacı duyduğunu vurgularken, “Apollo ile küresel genişlemeyi daha ulaşılabilir ve verimli hale getiriyoruz. Yüksek maliyetler ve lojistik engelleri, yapay zekâ destekli ihracat platformumuzla daha şeffaf ve pratik bir yapıya dönüştürüyoruz” ifadelerini kullandı.
Geleneksel ihracat modellerinde firmaların ya yüksek maliyetli danışmanlık ve dağıtım ağlarıyla çalıştığını ya da kontrolün büyük ölçüde yerel iş ortaklarına geçtiğini hatırlatan şirket yetkilileri, Expansion-as-a-Service adını verdikleri yeni yapı ile firmaların operasyonel verimlilik ve satış stratejileri üzerindeki hâkimiyetini koruyabildiğini belirtiyor. Bu yaklaşım, teknoloji destekli analizlerle sahadaki uygulamaları birleştirerek tüketici markalarına daha güvenli ve ölçeklenebilir bir büyüme modeli sunmayı amaçlıyor.