Dil öğrenme uygulaması Duolingo, 2021 yılında halka arz edilmesinin ardından tasarım alanında ikinci büyük satın alımını gerçekleştirdi. Salı günü yapılan açıklamada, Detroit merkezli animasyon ve hareketli tasarım stüdyosu Hobbes‘in satın alımının tamamlandığı duyuruldu.
Duolingo ile bir yılı aşkın süredir işbirliği yapan Hobbes stüdyosu, Duolingo Music gibi yeni ürünlerin geliştirilmesi, animasyon tasarım sistemleri, ürün mimarisi ve daha fazlası üzerinde çalışıyordu. Anlaşmanın kapanmasıyla birlikte, Hobbes‘in 12 tasarımcısı, hareketli animatörü, yaratıcı stratejisti, yaratıcı yönetmeni ve yapımcısı tam zamanlı olarak Duolingo ekibine katılacak ve şirketin ilk özel hareketli tasarım ekibini oluşturacak.
Ekip, Detroit‘teki ofislerinde çalışmaya devam edecek ve bu ofis, Duolingo‘nun Detroit ofisinin hemen karşısında yer alarak neredeyse iki katına çıkacak. Anlaşmanın bedeli hemen açıklanmadı, ancak satın alım nakit ve ekibin aldığı hisse ödülleri karşılığında gerçekleştirildi. Duolingo, anlaşmayı TechCrunch‘a daha çok bir “yeteneği satın alma” olarak nitelendirdi.
Bundan önce, Duolingo 2022 yılında başka bir Detroit merkezli animasyon ve hareketli tasarım stüdyosu olan Gunner‘ı satın almıştı. Gunner, uygulamanın oyun mekaniği üzerinde çalışarak daha eğlenceli ve çekici hale gelmesini sağlamıştı. Tasarım ve animasyon, Duolingo deneyiminin merkezinde yer alıyor ve dil veya beceri öğrenimini bir görevden ziyade bir oyun gibi daha keyifli hale getiriyor.
Duolingo Tasarım Direktörü Ryan Sims, yaptığı açıklamada, “Tasarım, özellikle karakter illüstrasyonu ve animasyon kullanımımız, Gunner ekibini katmamızdan bu yana hızla gelişti. Şimdi, Hobbes‘in benzersiz yeteneklerini tasarım ekibimize ekleyerek hareketli tasarım kullanımımızı hızlandırabileceğiz. Daha animasyonlu bir ürün deneyiminin daha eğlenceli ve keyifli olduğuna ve daha iyi öğrenme sonuçlarına yol açtığına inanarak yatırım yapıyoruz,” dedi.
Artık bünyesinde özel bir hareketli tasarım ekibi bulunan Duolingo, Hobbes tasarımcılarının şirketin animasyon hattını güçlendireceğini, kullanıcı deneyimini iyileştireceğini ve öğrenicilerin ürünle etkileşim kurma yollarını derinleştireceğini belirtti. Bu satın alma, Duolingo‘nun öğrenme sürecini daha etkileşimli ve eğlenceli hale getirme hedefine önemli bir katkı sağlayacak.