Speak, yapay zeka destekli dil öğrenme uygulaması, hızla büyümeye devam ediyor. 2019 yılında Güney Kore’de piyasaya sürülmesinden bu yana Speak, 10 milyondan fazla kullanıcıya ulaştı. CEO ve kurucu ortak Connor Zwick‘in verdiği bilgiye göre, kullanıcı tabanı son beş yılda her yıl ikiye katlandı ve uygulama şu anda 40’tan fazla ülkede müşteri kitlesine sahip.
Bu hızlı büyümeyi sürdürebilmek için yatırımcılar, start-up’a ek sermaye sağlama kararı aldı. Bu hafta, Buckley Ventures liderliğindeki 20 milyon dolarlık Seri B uzatma turunu kapatan şirket, OpenAI Startup Fund, Khosla Ventures, Y Combinator kurucu ortağı Paul Graham ve LinkedIn yönetim kurulu başkanı Jeff Weiner‘ın da katılımıyla toplamda 84 milyon dolar yatırım aldı. Bu sermaye enjeksiyonu, Speak‘in toplam değerlemesini yarım milyar dolara çıkararak ikiye katladı.
2014 yılında Zwick ve Andrew Hsu tarafından kurulan Speak, kullanıcıların kelime bilgisi ve dilbilgisini ezberlemek yerine konuşma kalıplarını öğrenip tekrarlamalarını sağlamak için tasarlandı. Bu yönüyle, özellikle Duolingo‘nun yeni jeneratif yapay zeka özelliklerine benzerlik gösteriyor. Ancak, ismine sadık kalarak, Speak her şeyden önce konuşmayı vurguluyor. Zwick, “Kullanıcıları mümkün olduğunca yüksek sesle konuşturmak merkez felsefemizdir. Akıcılık sağlamak, insanların bağlantı kurmasına, kültürleri birleştirmesine ve ekonomik fırsatlar yaratmasına yardımcı olur. Bu, dil öğrenmenin en önemli parçasıdır, ancak tarihsel olarak teknoloji tarafından en az desteklenen kısımdır.” dedi.
İlk olarak İngilizce ile başlayan Speak, daha sonra İspanyolca derslerini de kullanıma sundu. Bu dersler, şirket içi verilerle eğitilmiş bir konuşma tanıma modeli ile destekleniyor. Sırada Fransızca var, ancak Zwick bu derslerin ne zaman başlayacağına dair kesin bir tarih vermedi.
Speak, uygulamanın tüm özelliklerine erişim sağlamak için aylık 20 dolar veya yıllık 99 dolar ücret alarak gelir elde ediyor. Bu özellikler arasında gözden geçirme materyalleri ve tek seferlik kurslar da bulunuyor.
San Francisco, Seul, Tokyo ve Ljubljana’daki (Slovenya’nın başkenti) ofislerinde toplam 75 kişilik bir iş gücüne sahip olan Speak‘in orta ve uzun vadeli yol haritası, ton ve telaffuz hakkında daha iyi gerçek zamanlı geri bildirim sağlayan yeni modeller geliştirmek üzerine kurulu. Zwick, bu modellerin daha da geliştirileceğini belirtti.
Speak‘in hızlı büyümesi ve aldığı yeni yatırımlar, dil öğrenme teknolojileri alanında önemli bir gelişme olarak görülüyor. Bu başarının arkasındaki strateji, kullanıcıları aktif konuşmaya teşvik eden yenilikçi bir yaklaşım benimsemek. Teknolojinin bu şekilde kullanılması, dil öğrenme süreçlerini daha etkili ve erişilebilir hale getirme potansiyeline sahip.