Eczacıbaşı Topluluğu’nun düzenlediği “Dijitaliz 2023” etkinliğinin altıncısı, 5 Aralık’ta gerçekleştirildi. Topluluğun dijital dönüşümü teşvik etmek ve başarılı projeleri ödüllendirmek amacıyla düzenlenen etkinlik, 12 farklı kategoride ödül sahiplerini buldu.
Dijital dönüşüm çalışmalarının, farklı iş kollarında geliştirilen projelerle güçlendirilmesini hedefleyen Eczacıbaşı Topluluğu tarafından, Topluluğun kuruluş ve markalarını dijital dönüşüme teşvik etmek ve başarılı dijital projeleri ödüllendirmek amacıyla düzenlenen Dijitaliz etkinliğinin altıncısı, 5 Aralık’TA gerçekleştirildi. Bu yıl ‘Yükseliş’ temasıyla düzenlenen etkinlik kapsamındaki oturumlarda, iş ve girişimcilik dünyasından Formula 1’e uzanan geniş bir yelpazedeki konuşmacıların ufuk açıcı paylaşımları büyük ilgi görürken, topluluk kuruluşlarının en başarılı dijital projeleri de ödüllendirildi.
Etkinliğin açılış konuşmasını yapan Eczacıbaşı Topluluğu Dijital Dönüşüm Koordinatörü ve Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Üyesi Esra Eczacıbaşı Coşkun, 2018 yılından bu yana dijital dönüşüm alanında önemli adımlar attıklarını belirterek, beş yılda tamamlanan 184 projeden elde edilen operasyonel karlılığın toplam içindeki payının yüzde 8’e ulaştığını vurguladı. Bu yıl Dijitaliz’e 138 proje ile rekor başvuru alındığına dikkat çeken Esra Eczacıbaşı Coşkun, “Artan başvurular, doğru yolda olduğumuzun ve dijital dönüşüme olan ilginin de arttığının bir göstergesi. Dönüşüm yolculuğumuz, geleneksel bir değişim yönetimi projesi ya da sabit bir varış noktası olan bir yolculuk değil. Geleceğe hazır bir organizasyon olma yolundaki ilerleyişimiz aralıksız devam edecek” diye konuştu.
Esra Eczacıbaşı Coşkun’un konuşmasının ardından, etkinlik kapsamındaki oturumlara geçildi. Teknolojinin Yükselişi ve Gelecek Etkisi başlıklı oturumda Paribu Kurucusu Yasin Oral, Rollic Games Kurucusu Burak Vardal ve Insider Kurucusu Hande Çilingir dijitalin geleceğini masaya yatırdı. Hızlı Değişen Dünyada Yapay Zekâ ile Yükselmek oturumunda ise Eczacıbaşı Topluluğu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Faruk Eczacıbaşı, Exponential View Kurucusu ve Yapay Zekâ Uzmanı Azeem Azhar ile ilgi çekici bir sohbet gerçekleştirdi. FIBA Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Özyeğin ise “Dijital Çağda Ekosistem ile Değer Yaratmak” başlıklı konuşmasıyla izleyenlere ilham verdi. Eczacıbaşı Topluluğu CEO’su Atalay Gümrah, “Değişime Adaptasyon” oturumunda Borusan Holding CEO’su Erkan Kafadar ve Doğan Holding CEO’su Çağlar Göğüş ile CEO perspektifinden dijital dönüşümü ele aldı. Eczacıbaşı Topluluğu kuruluşlarının CMO’ları ise pazarlamanın dijital dönüşümüne mercek tuttu. VitrA CMO’su Işıl Nergiz’in moderatörlüğünde Eczacıbaşı Yapı Ürünleri CMO’su Sibylle Göttgens, Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri CMO’su Bilge Çiftçi ve Eczacıbaşı İlaç Pazarlama CMO’su Sena Faga pazarın ve müşterinin değişen taleplerini konuştu. Etkinliğin en ilgi çeken oturumlarından biri ise eski Formula 1 pilotu ve 13 Grand Prix Kazananı David Coulthard’ın F1’den İş Dünyasına: Dayanıklılık, Çeviklik ve Takım Çalışması başlıklı konuşması oldu.
Etkinliğin açılış konuşmasını yapan Eczacıbaşı Topluluğu Dijital Dönüşüm Koordinatörü Esra Eczacıbaşı Coşkun, 2018’den bu yana atılan dijital dönüşüm adımlarının operasyonel karlılıkta yüzde 8’lik bir artışa yol açtığını belirtti. Bu yıl 138 proje başvurusuyla rekor kıran etkinlik, dijital dönüşüme olan ilginin arttığının bir göstergesi olarak değerlendirildi.
Etkinlikteki Ufuk Açıcı Oturumlar
Eczacıbaşı Topluluğu tarafından düzenlenen etkinlikte, farklı sektörlerden isimlerin katıldığı oturumlar büyük ilgi gördü. Teknolojinin Yükselişi ve Gelecek Etkisi, Hızlı Değişen Dünyada Yapay Zekâ ile Yükselmek, Dijital Çağda Ekosistem ile Değer Yaratmak gibi başlıklar altında düzenlenen oturumlar, dijitalleşme konusundaki vizyonları paylaştı.
Eczacıbaşı Topluluğu Dijitaliz etkinliğinde toplam 12 kategoride dijital projeler ödüllendirildi:
“En iyi müşteri deneyimi” kategorisinde, VitrA Karo’nun Türkiye’de ilk kez uçtan uca online karo deneyimi sunan ve müşterilere web sitesi üzerinden evlerinde karo ürünlerini deneme fırsatı sunan VitrA Voyage projesi ödülü almaya hak kazandı.
“En iyi Dijital İletişim” kategorisinde ödülü, Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri’nin dijital veri yardımıyla OKEY Rötar ürünü için hazırlanan iletişim kampanyası kazandı.
“En İyi Dijital Operasyon- Üretim” kategorisinde, VitrA Karo’nun seramik karo sektöründe hammadde hazırlamadan ürünlerin ambara teslimine kadarki tüm adımları dijital dönüşüme sokan DigiTile projesi ödüle layık görüldü.
“En İyi Dijital Operasyon- Tedarik Zinciri” kategorisinde, Eczacıbaşı Yapı Gereçleri’nin direkt ve endirekt tedarikçilerle olan stratejik satın alma süreçlerini tek platform üzerinden yönetmeyi sağlayan ConneXion projesi ödüle hak kazandı.
“En İyi Dijital Destek Fonksiyon Süreci” kategorisinde, Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri’nin satış ekiplerinin fiyat belirleme süreçlerini dijitalleştirerek sadeleştiren SKY GO projesi ödüle layık görüldü.
“En İyi Dijital Veri Anlamlandırma” kategorisinde ödülü, Esan’ın Balya Kurşun Çinko İşletmesi’nde kalite kontrol verilerini anlık görselleştirip, müdahaleye imkân tanıyan Online Stream Analyzer projesi kazandı.
“En İyi Dijital Dene-Öğren” kategorisinde ise Eczacıbaşı Yapı Gereçleri’nin ürün kalitesini üretimin başında tahmin etmeyi sağlayan AI’spection projesi ödülü almaya hak kazandı.
“En İyi Dijital Ürün/Hizmet/İş Modeli” kategorisinde ödül, Eczacıbaşı Evital’in, sağlık hizmeti sunucularıyla sağlık hizmeti arayanları bir araya getiren dijital sağlık ekosistemi Evital projesinin oldu.
“En İyi Değişim Yönetimi” kategorisinde, VitrA Karo’nun Dünya Ekonomik Forumu yönetimindeki küresel üretim tesisleri inisiyatifi Global LightHouse Network’e dahil olma projesi ödüle layık görüldü.
“Dijitaliz Ezber Bozan Özel Ödülü” kategorisinde ödülü, VitrA Karo’nun seramik karo sektöründe hammadde hazırlamadan ürünlerin ambara teslimine kadarki tüm adımları dijital dönüşüme sokan DigiTile projesi kazandı.
“En İyi Yapay Zekâ Deneyimi” kategorisinde Eczacıbaşı İlaç Pazarlama’nın, içerik ve görsel üretiminde yapay zekâ kullanımıyla zenginleştirilen Dynavit sitesi ödüle layık görüldü.
“En İyi Dijital Sürdürülebilirlik” kategorisinde ödül, VitrA Karo’nun karo üretimi sürecini dijitalleştirirken, üretimde oluşan karbon ve su ayak izlerini azaltan No Traditional, Digital Is Our Way projesinin oldu.
Ödül Alan Projeler ve Kategorileri
- En İyi Müşteri Deneyimi: VitrA Karo – VitrA Voyage
- En İyi Dijital İletişim: Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri – OKEY Rötar İletişim Kampanyası
- En İyi Dijital Operasyon – Üretim: VitrA Karo – DigiTile
- En İyi Dijital Operasyon – Tedarik Zinciri: Eczacıbaşı Yapı Gereçleri – ConneXion
- En İyi Dijital Destek Fonksiyon Süreci: Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri – SKY GO
- En İyi Dijital Veri Anlamlandırma: Esan – Online Stream Analyzer
- En İyi Dijital Dene-Öğren: Eczacıbaşı Yapı Gereçleri – AI’spection
- En İyi Dijital Ürün/Hizmet/İş Modeli: Eczacıbaşı Evital – Evital
- En İyi Değişim Yönetimi: VitrA Karo – Global LightHouse Network
- Dijitaliz Ezber Bozan Özel Ödülü: VitrA Karo – DigiTile
- En İyi Yapay Zekâ Deneyimi: Eczacıbaşı İlaç Pazarlama – Dynavit
- En İyi Dijital Sürdürülebilirlik: VitrA Karo – No Traditional, Digital Is Our Way
Bu ödüller, dijitalleşme alanında başarılı ve yenilikçi projeleri hayata geçiren isimlere verildi. “Dijitaliz 2023” etkinliği, geleceğin teknoloji liderlerini bir araya getirerek, dijital dönüşümü teşvik etmeye devam ediyor.