Decathlon, sporun sadece kazanmak ve performans üzerine kurulu olmadığını vurgulayan yenilikçi ve kapsayıcı bir vizyonla, “Ready to Play?” sloganı altında, her yaştan insana spor yapma imkanı sunmayı hedefliyor. Bu yaklaşım, şirketin sporu, bireyleri harekete geçirmek ve herkes için pozitif bir etki yaratmak amacıyla kullanma stratejisinin bir parçası.
Decathlon Türkiye Pazarlama ve İletişim Direktörü Öykü Pamuk Dolanbay, bu vizyonun altını çizerek, sporun keyif ve faydalarıyla bireyleri harekete geçirme ve genel olarak toplumsal bir iyilik sağlama misyonlarını belirtti. Dolanbay, “Decathlon’un temel amacı, bireyleri sporun keyif ve faydalarıyla harekete geçirerek, herkes için pozitif etki yaratmak.” ifadeleriyle, şirketin bu konudaki kararlılığını vurguladı.
Dolanbay ayrıca, dünya genelinde artan hareketsiz yaşam tarzı ve aşırı tüketim alışkanlıklarına dikkat çekti. Dünya Sağlık Örgütü’nün verilerine atıfta bulunarak, dünya nüfusunun %70’inin hareketsiz olduğunu ve obezite oranlarının 1980’den bu yana Avrupa’da %150 arttığını belirtti. Bu durumun, özellikle çocuklar için endişe verici olduğunu dile getirdi.
Decathlon olarak, sporun toplumları daha sağlıklı ve mutlu hale getirebileceğine, hatta hayati bir rol oynayabileceğine inanıldığını ifade eden Dolanbay, şirketin her bireyin kendi koşullarına göre spor yapabilmesini sağlama hedefi doğrultusunda hareket ettiğini belirtti. “Spor, ister genç ister yaşlı, sporcu veya amatör olsun, tüm insanlara değer sunuyor.” diyerek, spora herkesin erişebilir olması gerektiğini vurguladı.
Yeni marka konumlandırmasını “Ready to Play?” sloganıyla duyuran Decathlon, bu slogan aracılığıyla her yaştan ve seviyeden sporseveri, spordan daha fazla keyif alması ve yaşamına daha fazla enerji katması için oyuna davet ediyor. Dolanbay, bu davetin, şirketin oyun alanını eşitleme taahhüdünün bir göstergesi olduğunu ve Decathlon‘un bu amaca ulaşmada kararlı olduğunu belirtti.
Bu yaklaşımıyla Decathlon, sadece fiziksel sağlık değil, aynı zamanda toplumsal ve ruhsal sağlık açısından da sporun önemine dikkat çekiyor. “Ready to Play?” kampanyası, insanları harekete geçirmek, sporun keyfini çıkarmak ve yaşamlarına olumlu etkiler katmak için bir çağrı niteliğinde.