Yapay zeka destekli chatbot girişimi Decagon AI Inc., müşteri destek endüstrisinde devrim yaratmayı hedefleyen 35 milyon dolarlık erken aşama finansman turunu tamamladı. Accel tarafından yönetilen Seri A turuna a16z ve birçok prestijli isim katıldı. Katılımcılar arasında Box Inc. CEO’su Aaron Levie, Airtable Inc. CEO’su Howie Liu, Okta Inc. kurucu ortağı Frederic Kerrest, Klaviyo Inc. kurucu ortağı Ed Hallen, ve önde gelen risk sermayedarları Aaref Hilaly (BCV Ventures) ve Mike Vernal (Sequoia) gibi isimler yer aldı.
Decagon, müşteri hizmetleri temsilcilerini daha insana benzer bir şekilde çalıştıran güçlü bir yapay zeka platformu geliştirdiğini duyurdu. Şirketin chatbot’ları, yalnızca konuşma yanıtları sunmanın ötesine geçerek, müşteri desteği sağlamak için gerekli birçok karmaşık görevi yerine getirebiliyor. Bu sayede, müşterilerle daha bağlamsal ve konuşkan etkileşimler kurabiliyorlar. Aynı zamanda, platformu müşteri destek ekip liderlerine otomatik müşteri deneyimi operasyonlarına daha fazla görünürlük sağlıyor.
Decagon kurucu ortağı ve CEO’su Jesse Zhang yaptığı açıklamada, şirketin chatbot’larının müşteri destek yaşam döngüsünün tamamını hizmet edebildiğini belirtti. Chatbot’lar, karmaşık iş mantığını çözerek, temsilciler adına işlem yapabiliyor, trendleri analiz edebiliyor, yeni bilgi tabanı makaleleri yazabiliyor ve performanslarını müşteri geri bildirimlerine dayanarak zamanla geliştirebiliyor. Zhang, müşteri destek endüstrisinin halihazırda birçok chatbot ile dolu olduğunu kabul etti, ancak bunların çoğunun sadece “generative AI hype’ını kullanan gösterişli demolar” sunduğunu söyledi. Decagon ise bir işletmenin iş karmaşıklığını yakalayan ve insana benzer destek sunan bir yapay zeka ajanı geliştirdi.
Zhang, “Bizim yapay zeka ajanlarımız, sadece müşteri sorularına yanıt vermekten fazlasını yapabilir” dedi. “Müşterilerimizin mevcut iş akışlarına entegre olarak, bir iade talebini işleme koymak veya yaklaşan bir gönderiyi ertelemek gibi somut eylemler gerçekleştirebiliriz.”
Şirket, teknoloji lansmanını beta olarak bir yıl önce yaptı ve Eventbrite Inc., Ballarpur Industries Ltd. (Bilt), Webflow Inc., Rippling People Center Inc., Substack Inc. ve birkaç Fortune 1000 işletmesinde chatbot’larının şimdiden etkisini hissettirdiğini belirtti. Bu şirketler, Decagon’un müşteri deneyimi operasyonlarına getirdiği artan görünürlükten de memnuniyet duyuyor. Platform, her müşteri ile olan konuşmayı otomatik olarak inceleyerek, temaları ve trendleri belirlemek için kategorize eden kapsamlı bir analiz panosuna sahip. Ayrıca, etkileşimlerine dayanarak bilgi tabanına eklemeler yapılmasını öneriyor ve bu eklemeleri yazabiliyor, böylece kendini daha iyi müşteri sorularını yanıtlamak için eğitiyor.
Decagon, gelişmiş müşteri hizmetleri chatbot’larının, birkaç kendi yapay zeka algoritmasıyla birlikte üçüncü taraf büyük dil modellerinin bir karışımını birleştirdiğini belirtti. Bu sayede, şirket, müşteri hizmetleri ile ilgili her görevi yerine getirmek için çeşitli modelleri veya model kombinasyonlarını karıştırıp eşleştirme özgürlüğüne sahip oluyor. Chatbot’larının yardımcı, dostane ve doğru olduğundan emin olmak için çeşitli yaygın senaryolar üzerinde düzenli testler gerçekleştiriyor.
Accel Ortağı Ivan Zhou, Decagon ekibinin müşteri destek işinde kritik bir sorunu çözdüğünü ve çoğu yapay zeka chatbot’unun vaat ettiği değeri sunmadığını fark ettiğini belirtti. “Müşterilerinin onboarding sürecinde yaşadığı deneyimden ve Decagon’un sağladığı deneyimden son derece memnun olduklarını gördük” dedi Zhou.
İleriye dönük olarak, Decagon, bugünkü turdan elde edilen fonları chatbot’larını geliştirmeye ve işlerini genişletmeye devam etmek için kullanmayı planlıyor.