Dünya ralli ve motorsporları tutkunları heyecanla bekledikleri haber sonunda geldi. Dacia, resmi W2RC takımı olan Dacia Sandriders’ı tanıtarak 2025 Dakar Rallisi’ne ve Dünya Ralli-Raid Şampiyonası’nın diğer ayağına katılacağını duyurdu. Bu hamle, markanın motorsporlarına olan tutkusunu ve kararlılığını bir kez daha ortaya koyuyor.
Dacia Sandriders, 2025 itibarıyla Dakar Rallisi’nde boy gösterecek olan Sandrider prototipini heyecanla tanıttı. Bu prototip araç, Dacia’nın uzun süren deneyimi ve Renault Group’un spor uzmanlığının birleşimiyle ortaya çıktı. Ayrıca, motor sporları konusunda uzmanlaşmış İngiliz şirket Prodrive’nin desteğiyle tasarlanan Sandrider, rakiplerine karşı üstünlük sağlamak için tasarlanmış bir yarış canavarı olarak lanse ediliyor.
Sandrider’ın dış görünümü, fonksiyonellik ve aerodinamiği ön planda tutan bir yaklaşımla şekillendirildi. Araç, sadece temel gereksinimlere odaklanarak tasarlandı ve gereksiz detaylardan arındırıldı. Bu sayede, maksimum performans ve hız elde edilmesi hedeflendi.

Özellikle ralli yarışları için tasarlanan Sandrider, güçlendirilmiş bir yardımcı şasiye ve tamponlara, karbon kaportaya, çift salıncaklı süspansiyona ve 4×4 şanzımana sahip. Ayrıca, Sabelt koltuklar ve özel anti bakteriyel kumaşlarla kaplanmış iç mekan, pilotların konforunu ve performansını artırmak için özenle tasarlandı.
Mühendisler, Sandrider’ın performansını artırmak ve yakıt tüketimini azaltmak için titizlikle çalıştılar. Boru şeklindeki daha hafif bir şasi kullanılarak aracın ağırlığı yaklaşık 15 kilogram azaltıldı. Ayrıca, aerodinamik özelliklerin optimize edilmesiyle sürtünme %10, kaldırma kuvveti ise %40 azaltıldı. Bu da aracın daha hızlı ve daha verimli bir şekilde ilerlemesini sağlıyor.
Sandrider, Dakar ve diğer ralli yarışlarının zorlu koşullarında başarılı olabilmek için özel olarak tasarlandı. Isı yönetimi, özellikle önemli bir odak noktası oldu ve aracın karbon gövdesinde anti-kızılötesi pigmentler kullanılarak iç sıcaklığın düşük tutulması sağlandı.

Dacia Sandriders, gelecekte bir dizi geliştirme testine başlayacak ve ilk çıkışını 2024 Fas Rallisi’nde gerçekleştirecek. Ardından, 2025 Dakar Rallisi ve Dünya Ralli-Raid Şampiyonası’nda boy göstererek markanın adını en yükseğe taşımayı hedefliyor.
Dacia’nın Sandrider prototipi, markanın motorsporlarındaki iddialı duruşunu gösteriyor ve ralli tutkunlarını heyecanlandırıyor. Beklenen yarışlar, Sandrider’ın performansını ve dayanıklılığını kanıtlamak için bir fırsat olacak.