CUPRA Türkiye, önümüzdeki aylarda Türkiye pazarında yer alacak CUPRA Born ve CUPRA Tavascan modellerini sergileyerek, markanın gelecek planlarını İstanbul’da düzenlenen bir etkinlikte tanıttı.
Avrupa’nın en hızlı büyüyen otomobil markalarından biri olarak bilinen CUPRA, 2022 yılında Türkiye’de en hızlı büyüyen marka ödülünü kazandı. CUPRA’nın CEO’su Wayne Griffiths, Doğuş Otomotiv İcra Kurulu ve Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bilaloğlu, SEAT Türkiye ve CUPRA Türkiye Genel Müdürü Anıl Gürsoy, CUPRA COO’su Sven Schuwirth ve Uluslararası Satış Direktörü Erdem Kızıldere gibi önemli isimlerin katıldığı etkinlikte, CUPRA’nın Türkiye’deki başarıları ve gelecek planları paylaşıldı.
Wayne Griffiths, CUPRA’nın Türkiye’deki başarısını kutlamak amacıyla düzenlenen “CUPRA Electric Impulse” etkinliğinde yaptığı konuşmada, “Bugün Türkiye’yi yeni bir elektrik çağına taşıyacak yeni kahramanlarımızı tanıtıyoruz.” dedi. Griffiths, markanın 2018 yılında Barselona’dan dünyaya ilham vermek için ortaya çıktığını ve Volkswagen Grubu’nda öncekilerden farklı bir şey yapma arzusuyla yola çıktıklarını belirtti. “2018’deki lansmanından bu yana CUPRA tüm beklentileri aştı ve yakın otomotiv tarihinde yeni bir markanın en büyük başarı öykülerinden biri oldu.” diyen Griffiths, CUPRA’nın 6 yıl içinde 500 binden fazla araç sattığını ve Avrupa’nın en hızlı büyüyen otomobil markalarından biri haline geldiğini vurguladı.
Griffiths, 2023 yılında global CUPRA satışlarını yüzde 50’den fazla bir oranda artırarak 230 bin 700 adet araç sattıklarını açıkladı. Avrupa’daki pazar paylarının 1,24’ten 1,59’a yükseldiğini belirten Griffiths, Türkiye’de de 10 bin adetlik teslimat gerçekleştirdiklerini ve yüzde 1’lik pazar payına ulaştıklarını ifade etti.
CUPRA’nın Türkiye’deki başarısını öne çıkaran Griffiths, markanın Türkiye pazarında 24 CUPRA Garajı bulunduğunu ve bu sayıyı yıl sonuna kadar 30’a çıkarmayı planladıklarını söyledi. Ayrıca, CUPRA’nın küresel bir marka olma hedefi doğrultusunda dünya çapında 8 CUPRA City Garage açtıklarını ve Madrid, Manchester, Viyana ve İstanbul’da yeni açılışları heyecanla beklediklerini belirtti.
Etkinlikte konuşan Erdem Kızıldere, Türkiye’nin CUPRA için önemli bir pazar olduğunu vurgulayarak, “Türkiye, geçen yılki sonuçlara göre CUPRA’nın küresel anlamda 6. büyük pazarı oldu. Doğuş Otomotiv, CUPRA’nın en fazla satış yapılan 5 Avrupa pazarından sonra en büyük distribütörü konumunda.” dedi. Türkiye’nin CUPRA Stratejisi’nin başarıyla uygulandığı bir referans pazar olduğunu belirten Kızıldere, “2022 yılında Türkiye’nin ‘En Hızlı Büyüyen Markası Ödülü’nü aldıktan sonra, bu başarının ardından hedefimiz kısa vadede 10 bin adet satış yapmaktı. Bugün, satışlarımızı 2022 yılına göre üç katına çıkararak bu dönüm noktasına ulaştığımızı görmekten büyük mutluluk duyuyorum.” şeklinde konuştu.

Etkinlikte CUPRA’nın gelecek dönemde Türkiye pazarına sunacağı modeller de tanıtıldı. COO Sven Schuwirth, CUPRA Tavascan ve CUPRA Born modellerini duyurarak, elektrikli otomobil segmentindeki varlıklarını güçlendireceklerini ifade etti. CUPRA Tavascan’ın Endurance ve VZ olmak üzere iki farklı versiyonda satışa sunulacağını belirten Schuwirth, Tavascan VZ’nin 0’dan 100 km/s hıza sadece 5,6 saniyede ulaşabildiğini ve 77kWh net batarya kapasitesi sayesinde 550 km’ye kadar menzil sunduğunu açıkladı. CUPRA Born’un ise şehir içi ve dışında günlük kullanım için ideal bir elektrikli otomobil olacağını belirten Schuwirth, ilk etapta 170kW motor gücündeki e-Boost versiyonunu sunacaklarını ifade etti.
CUPRA’nın Türkiye’de elde ettiği başarı ve markanın gelecek planları, markanın Türkiye pazarındaki güçlü varlığını ve büyüme potansiyelini gözler önüne seriyor. Türkiye’nin CUPRA için stratejik bir pazar olma yolunda ilerlediği ve markanın Türkiye’deki başarısının küresel düzeyde dikkat çektiği bir kez daha vurgulanmış oldu.