Coca-Cola İçecek (CCI), 2023 yılında zorlu ekonomik koşullara ve operasyonel zorluklara rağmen, yatırımlarını aralıksız sürdürdüğünü duyurdu. Şirket, geçen yıla nazaran satış hacminde küçük bir düşüş yaşanmasına rağmen, toplam 6,1 milyar TL tutarında bir yatırım gerçekleştirdi. Bu yatırımların büyük bir kısmı, Türkiye ve operasyonun bulunduğu diğer coğrafyalardaki büyüme ve gelişime yönelikti. CCI CEO’su Karim Yahi, 2023 yılının zorluklarla dolu geçtiğini, ancak bu süreçte yatırım stratejilerinden ödün vermediklerini vurguladı.
Karim Yahi, “2023 yılı, talepten önce yatırım stratejisinden ödün vermeden yatırımlarımıza yoğun bir şekilde devam ettiğimiz bir yıl oldu. 2023 yılında CCI olarak toplam 6,1 milyar TL’lik yaptırım yaptık” şeklinde konuştu. Ayrıca, Coca-Cola Bangladesh Beverages Limited‘in satın alımını, “600 milyonluk nüfusa hizmet götürmemizi sağlayan önemli bir kilometre taşı” olarak nitelendirdi.
Finansal sonuçlara dair açıklamalarda bulunan CCI, 2023 yılında konsolide satış hacminde geçen yıla kıyasla yüzde 2,6 azalma yaşanmasına karşın, operasyon coğrafyasına toplam 6,1 milyar TL yatırım yaptığını duyurdu. Şirketin 2023 yılı net satış geliri organik bazda yüzde 8,4, net dönem karı ise yüzde 48,3 arttı. Yıl sonu faaliyet karı (FVÖK), yüzde 26,2 artarak 14,5 milyar TL olarak gerçekleşti.
Türkiye pazarında yüzde 25,7 net satış geliri büyümesi kaydedilirken, ünite kasa başına net satış geliri yüzde 32,4 oranında arttı. Yurtdışı operasyonlarda ise net satış geliri büyümesi yüzde 59,3 düzeyinde gerçekleşti. Kur etkisinden arındırılmış bazda ise yüzde 21,0 oranında artış gösterdi.
Karim Yahi, doğal afetler, ekonomik zorluklar ve komşu ülkelerdeki siyasi huzursuzluklar nedeniyle operasyonlarında zorluklarla karşılaştıklarını belirtti. Bu zorluklar, tüketicilerin harcama iştahını etkileyerek işlerine yansıdı. Ancak dinamik fiyatlandırma, promosyon optimizasyonu ve etkin portföy kullanımı aksiyonları sayesinde bu zayıflık telafi edildi.
2023 yılında yapılan yatırımların yüzde 33’ü Türkiye operasyonlarına yönelikti. Karim Yahi, “Başta Kazakistan Çimkent ve Özbekistan Semerkand’da iki yeni fabrika olmak üzere, 2024 yılında da yatırımlarımız sürecek. Azerbaycan İsmayıllı, Irak Bağdat ve Özbekistan Namangan fabrikalarımızın da temellerini atacağız” ifadelerini kullandı.
Coca-Cola Bangladesh Beverages Limited‘in satın alınmasıyla, CCI, Türkiye’de Çorlu’dan Çin sınırına kadar 600 milyon kişiye ulaşarak, Coca-Cola sistemindeki en büyük 3. şişeleyici konumuna geldi. Şirket, 31 şişeleme fabrikası, 3 meyve işleme tesis ve 10 binden fazla çalışanıyla, yaklaşık 1,2 milyon satış noktasında hizmet veriyor. Karim Yahi, Bangladeş’in önünde parlak bir gelecek olduğuna ve Bangladeş’te büyüme ve değer oluşturmayı sabırsızlıkla beklediklerini belirtti.