Çin menşeli otomobil markalarının Türkiye pazarına olan ilgisi giderek artıyor. Volvo’nun Çinli sahibi Geely bünyesinde faaliyet gösteren Lynk & Co, Türkiye’de faaliyet göstermek üzere hazırlıklarını sürdürüyor. Çinli otomotiv devi, ilk etapta Türk tüketicisiyle buluşturacağı kompakt SUV modeli ’01’ ile dikkatleri üzerine çekiyor. Lynk & Co’nun Türkiye’ye adım atma sürecinde İstanbul Kozyatağı’nda bir genel müdürlük oluşturmayı planladığı belirtiliyor.
Lynk & Co’nun Türkiye pazarına giriş yapacak ilk modeli olan ’01’, Volvo’nun popüler modeli XC40 ile aynı platformu paylaşıyor. Otomobil, 1.5 litrelik hibrit motoruyla güçlendirilmiş ve toplamda 200 beygir gücüne sahip. Ayrıca, plug-in hibrit seçeneğiyle kullanıcılarına kablo ile şarj edilebilir bir hibrit güç ünitesi sunuyor. Bu seçenekte motor gücü 260 beygire çıkarken, daha fazla elektrikli sürüş menzili de vaat ediyor.
İstanbul Kozyatağı’nda bulunan genel müdürlük binasının Lynk & Co’nun Türkiye operasyonları için kullanılacağı ifade ediliyor. Ancak, bu binada kaç kişiye istihdam sağlanacağı henüz belirsizliğini koruyor. Lynk & Co’nun Türkiye resmi web sitesi için hazırlıklarının başladığı ve ‘lynkco-turkiye.com’ adresinin şirketin resmi internet sitesi olacağı belirtiliyor.
Lynk & Co’nun Türkiye’deki ilk modeli olan ’01’in fiyatıyla ilgili olarak, Türkiye Sigorta Birliği’nin (TSB) kasko değer listesine göre 2 milyon 600 bin TL olarak açıklanmış durumda. Bu bilgi, Çinli markanın Türkiye pazarındaki rekabetçi fiyat politikasını gözler önüne seriyor.
Lynk & Co, 2016 yılında Geely ve Volvo’nun ortak girişimi olarak kuruldu. Şirket, Geely ve Volvo tarafından birlikte geliştirilen kompakt modüler mimari (CMA) platformunu kullanarak 01, 05, 06, 08 ve 09 olmak üzere beş farklı model üretiyor.
Çinli otomobil markalarının Türkiye pazarındaki varlığı giderek artıyor. Lynk & Co’nun Türkiye’ye girişiyle birlikte ülkedeki Çinli otomobil markası sayısı 14’e yükselmiş oldu. BYD, Hongqi, MG, Leap Motor, Chery, DFSK, Skywell, Seres, Voyah, SWM, Neta, Nieve gibi markaların ardından Lynk & Co, Türkiye pazarında kendine sağlam bir yer edinmeyi hedefliyor.
2023 yılında Türkiye’de satılan 60 bin adet Çinli otomobil ve hafif ticari aracın pazarın yüzde 5’ini oluşturduğu belirtiliyor. Ancak, Çinli otomobil markalarının Türkiye’deki pazar paylarının 2024 yılında yüzde 10’u aşması bekleniyor. Bu artışla birlikte, Çinli otomobil markalarının Türkiye pazarındaki etkisi daha da güçlenecek.
Çinli otomobil markalarının Türkiye’deki artan varlığı, otomotiv sektöründeki yerli ve ithal dengesini değiştiriyor. Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) verilerine göre, 2023 yılında Türkiye otomobil pazarındaki ithalatın payı yüzde 68’e ulaşmış durumda. OSD Başkanı Cengiz Eroldu, bu durumu değerlendirirken Çin’den ithal edilen araçların özellikle içten yanmalı motorlu modeller olduğunu ve bu konuda atılacak adımların 2024 yılında yönetilmesi gereken önemli bir konu olduğunu belirtiyor.
Otomotiv Sanayii Derneği Başkanı Cengiz Eroldu, Çinli markaların Türkiye’ye yatırım yapması gerektiğini vurgulayarak, bu durumun Türk otomotiv sanayisini güçlendireceğini ve teknoloji transferine katkı sağlayacağını ifade ediyor. Ayrıca, OSD Başkanı, Çinli firmaların Türkiye’de yatırım yapmasının sadece rekabeti artırmakla kalmayacağını, aynı zamanda Türkiye’nin dış ticaret dengesine olumlu bir etki yapacağını belirtiyor.
Çinli otomobil devi Lynk & Co’nun Türkiye’deki varlığı, otomobil pazarındaki rekabeti artırarak tüketicilere daha geniş bir ürün yelpazesi sunma potansiyeli taşıyor. Bu gelişme, Türkiye’nin otomotiv endüstrisindeki uluslararası markalarla entegrasyonunu güçlendirerek sektördeki çeşitliliği artırabilir.