Türkiye‘nin perakende sektöründe öncü firmalarından CarrefourSA, elektrikli araç kullanıcılarına yönelik hizmetlerini genişletme yolunda önemli adımlar atmaya devam ediyor. Şirket, mevcut 25 mağazasında bulunan 31 şarj noktası ile elektrikli araç sahiplerine sunduğu hizmetleri daha da ileriye taşımayı hedefliyor. 2024 yılı sonuna kadar 40 şarj istasyonuna ulaşmayı planlayan CarrefourSA, bu yatırımlarıyla hem müşteri memnuniyetini artırmayı hem de çevreye olan katkısını pekiştirmeyi amaçlıyor.
Elektrikli araç kullanımının dünya genelinde ve Avrupa‘da giderek artması, şarj altyapısına olan ihtiyacı da beraberinde getiriyor. Bu durumu değerlendiren CarrefourSA İcra Kurulu Üyesi ve Genel Müdür Yardımcısı Bulut Batum, “Dünyada ve Avrupa’da artan elektrikli araç kullanımı ile birlikte Eşarj istasyonlarının da sayısının her geçen gün arttığını görüyoruz” diyerek sektördeki gelişmelere dikkat çekti. Batum, şirket olarak elektrikli araçların kullanımını desteklediklerini ve müşterilerinin ihtiyaçları doğrultusunda şarj istasyonları kurarak doğru bir adım attıklarını vurguladı.
CarrefourSA, 2020 yılında Sabancı Holding grubu şirketlerinden EnerjiSA ile başlattığı iş birliği sayesinde 3 yıl içinde 36 hizmet noktasına ulaştı. Şirket, müşterilerine tamamen online bir sistem üzerinden kredi kartıyla ödeme yapma ve şarj dolumu sırasında mağazalarda zaman geçirme imkanı sunuyor. Batum, “Müşterilerimizin tamamen online bir sistem üzerinden kredi kartlarıyla ödemelerini yapabildikleri ve şarj dolumu sırasında mağazalarımızda diledikleri gibi zaman geçirebildikleri hizmet ağımızı, 2024 yılında büyütmeye devam edeceğiz. Hedefimiz yıl sonuna kadar 40 şarj istasyonuna ulaşmak” ifadeleriyle şirketin hedeflerini paylaştı.
Elektrikli araç şarj istasyonlarının sayısının her ay hızla arttığını belirten Batum, Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) tarafından yapılan açıklamalara da atıfta bulundu. Türkiye‘deki şarj istasyonu sayısının 8 bin 861’e ulaştığını ve yaklaşık her 14 araca bir hızlı şarj (DC) noktası düştüğünü aktardı. Batum, şarj istasyonlarının yetersizliğinin ve müşterilerin bekleme süresinin önemli sorunlar olduğunu, CarrefourSA Eşarj noktaları ile bu sorunlara çözüm ürettiklerini belirtti.
CarrefourSA‘nın çevre dostu adımları arasında mağaza otoparklarını elektrikli şarj noktalarına dönüştürme çabası da yer alıyor. CarrefourSA İcra Kurulu Üyesi ve Genel Müdür Yardımcısı Bulut Batum, “Dünya dönüşüyor, gelişiyor ve sürdürülebilir gelecek için doğayla iş birliği yapmamız gerekiyor” diyerek, 2020’den bu yana yapılan yatırımların önemini vurguladı. Şirket, şimdiye kadar 20 binden fazla aracın 13 bin saatten fazla faydalandığı 25 şarj istasyonu açılışını gerçekleştirdi ve perakende sektöründe bu alandaki yatırımlarına hız kesmeden devam edecek.
CarrefourSA, Yeni Neslin Sabancı vizyonuyla attığı adımlarla müşterilerinin doğaya karşı olan duyarlılıklarına katkıda bulunmayı ve sürdürülebilir bir geleceğe öncülük etmeyi sürdüreceğini belirtiyor. Şirketin elektrikli araç şarj istasyonlarına yönelik yatırımları, hem çevresel sürdürülebilirlik hem de müşteri memnuniyeti açısından önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.