Kişiselleştirilmiş vitamin abonelik hizmeti sunan Care/of, tüm abonelikleri Pazartesi, 17 Haziran itibarıyla iptal edeceğini ve artık yeni sipariş kabul etmeyeceğini açıkladı.
Bu haber, tamamen sürpriz olmadı. Care/of daha önce New York Çalışma Bakanlığı‘na yaptığı bir bildirimde, 3 Temmuz’a kadar 143 çalışanının tamamını işten çıkarmayı planladığını, bunun nedeninin ise “fon kaybı” olduğunu duyurmuştu. Şirket, dün Instagram’da yaptığı bir paylaşımla kapanışın kesin olduğunu belirterek müşterilerine teşekkür etti ve “Maalesef, şu anki gibi faaliyet gösterebilmek için gerekli finansmana sahip değiliz” ifadesine yer verdi.
Instagram paylaşımında, markanın yeniden canlandırılma ihtimali tamamen göz ardı edilmiyor: “Marka için aktif olarak seçenekleri araştırıyoruz ancak şu an için paylaşacak kesin bir bilgiye sahip değiliz. Yakında daha fazla bilgi paylaşmayı umuyoruz” denildi.
2016 yılında Craig Elbert ve Akash Shah tarafından kurulan Care/of, müşterilerinin yaşam tarzları ve değerleri hakkında bir anket doldurmasını talep ediyor ve bu bilgileri kullanarak kişiselleştirilmiş vitamin ve takviye karışımları öneriyordu. Juxtapose, Goodwater Capital, Tusk Venture Partners, Bullish ve RRE Ventures gibi yatırımcılar, şirketi toplamda 46 milyon dolarlık yatırımla desteklemişti.
2020 yılında, ilaç devi Bayer, Care/of‘un %70 hissesini, bildirildiğine göre 225 milyon dolar değerinde bir işlemle satın aldı. Bu ayın başlarında, Bayer‘in stratejik iletişim direktörü Christin Miller, NutraIngredients‘a yaptığı açıklamada, “Care/of’a daha fazla yatırım yapmayı durdurmak, Bayer’in gelecekteki inovasyonlara daha iyi yatırım yapmasına olanak tanıyacak ve insanların kişiselleştirilmiş sağlıklarını yönetmelerine yardımcı olacak” ifadesini kullandı.
Care/of‘un kapanışı, kişiselleştirilmiş sağlık ürünleri pazarında önemli bir boşluk bırakacak gibi görünüyor. Şirketin müşteri tabanı ve pazardaki etkisi göz önüne alındığında, bu gelişme sektör genelinde yankı uyandırabilir. Ancak, markanın geleceğiyle ilgili belirsizlik sürüyor ve yatırımcılar ile müşteriler, olası gelişmeleri yakından takip ediyor.
Care/of‘un kurucuları ve yatırımcıları, yeni bir finansman kaynağı bulunması veya farklı bir iş modeli geliştirilmesi gibi seçenekleri değerlendiriyor olabilirler. Markanın gelecekteki adımları hakkında daha fazla bilgi edinmek için takipte kalın.