BYD’nin araç taşıma gemisi “BYD CHANGZHOU”, 7 bin adet aracıyla birlikte Kocaeli’nin Derince ilçesindeki Safiport Limanı’na ulaştı. Yaklaşık 39 günlük bir yolculuğun ardından Türkiye’ye ulaşan gemi, Çanakkale Boğazı ve Osmangazi Köprüsü geçişi sırasında görüntülendi. Gemi, geçtiğimiz ayın sonlarında Çin’in Ningbo Limanı’ndan hareket etmişti.
7 bin araç kapasiteli çevreci gemi Türkiye’de
199,9 metre uzunluğunda ve 38 metre genişliğindeki “BYD CHANGZHOU”, toplamda 69 bin 250 brüt tonaj ve 21 bin 400 net tonaj kapasitesine sahip. Geniş taşıma hacmiyle öne çıkan gemide 7 bin aracın bulunduğu bildirildi. Çift yakıtlı tahrik sistemiyle çalışan gemi, sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) ile çalışarak karbon emisyonunu azaltmayı hedefliyor. Bu teknoloji sayesinde BYD, çevresel etkileri minimize etmeye yönelik küresel stratejisine uygun hareket ediyor.
Türkiye pazarına yeni modeller sevk edildi
BYD, Türkiye’deki model çeşitliliğini artırmayı sürdürüyor. Şirketin açıklamasına göre, mart ayında TANG modeli Türkiye’de satışa sunuldu. Böylece DOLPHIN, ATTO 3, SEAL U DM-i, SEAL U EV, HAN, SEAL AWD ve TANG olmak üzere toplamda yedi model, Türkiye pazarında yer alıyor.

BYD, nisan ayının ikinci yarısında DOLPHIN modelinin yeni donanım seviyesi Comfort’ı piyasaya sunmayı planlıyor. Ayrıca, yılın üçüncü çeyreğinde SEALION 7 modeli de Türkiye’de satışa çıkacak. Bu gelişmeler, markanın Türkiye’deki ürün gamını kademeli olarak genişletme stratejisinin bir parçası olarak görülüyor.
ODMD verilerine göre hızlı büyüme
Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) tarafından paylaşılan 2025 ilk çeyrek verilerine göre, BYD, geçtiğimiz yılın aynı dönemine kıyasla Türkiye Binek Otomobil Pazarı’nda en hızlı büyüyen marka konumunda yer aldı. Türk tüketicilerin modele yönelik artan ilgisi, markanın Türkiye’deki konumunu pekiştiriyor.

Fosil yakıtlı üretime son veren ilk otomobil markası
BYD, 2022 yılında fosil yakıtlı araç üretimini tamamen sonlandırdığını duyurmuştu. Şirket, bugüne kadar 10 milyon adet elektrikli ve plug-in hibrit araç üretimi gerçekleştirerek bu alandaki küresel üretim gücünü ortaya koydu. İlk 5 milyonluk üretim süreci 15 yıl sürerken, sonraki 5 milyon araç yalnızca 15 ayda tamamlandı. Bu ivme, şirketin üretim kapasitesindeki artışı gözler önüne serdi.
2023 yılı verilerine göre, BYD, şarj edilebilir hibrit ve elektrikli araçlardan oluşan yeni enerjili otomobil satışlarında dünya genelinde lider konumda yer aldı. Aynı yıl içerisinde 4 milyondan fazla araç satışı gerçekleştiren şirket, sürdürülebilir ulaşım çözümlerine yönelik yatırımlarına devam ediyor.