Çin’in elektrikli araç sektöründe dünya genelinde rakiplerinden 3 ila 5 yıl önde olduğunu belirten BYD CEO’su Wang Chuanfu, ürünler, teknoloji ve endüstriyel zincir alanlarında elde ettikleri üstünlüğe vurgu yaptı. Wang, bu açıklamaları Çin’in ulusal televizyon yayıncısı CCTV‘ye bağlı Yuyuan Tantian sosyal medya hesabına verdiği röportajda dile getirdi.
Çin Devlet Başkanı Xi Jinping‘in, ülkenin önde gelen teknoloji devleriyle gerçekleştirdiği toplantının ardından basına konuşan Wang, BYD‘nin küresel pazarda karşılaştığı zorluklara değindi. Özellikle Avrupa Birliği‘nin BYD elektrikli araçlarına uyguladığı yüzde 17,0’lik gümrük tarifesine atıfta bulunan Wang, korumacı politikaların “iyi ürünler” için bir engel oluşturamayacağını ifade etti. Wang, tüketicilerin desteğini almanın, şirketi “çeşitli zorlukların üstesinden gelmeye” teşvik ettiğini de ekledi.
2023 yılında Japonya‘yı geride bırakarak dünyanın en büyük otomobil ihracatçısı konumuna yükselen Çin, elektrikli araç ihracatında büyümesini sürdürmek istiyor. Ancak Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa Birliği gibi büyük pazarlarda uygulanan gümrük vergileri, Çinli üreticiler için önemli bir engel oluşturuyor.
Wang Chuanfu, korumacılığın uzun vadede başarılı olamayacağını belirterek, kaliteli ürünlerin her zaman tüketici nezdinde karşılık bulacağını savundu. Özellikle BYD‘nin yenilikçi ürünleri ve teknolojik altyapısı ile global pazarda kendine sağlam bir yer edindiğini söyleyen Wang, bu avantajı kullanarak zorlu piyasa koşullarında bile büyümeye devam edeceklerini ifade etti.
Çin’in elektrikli araç endüstrisindeki hızlı yükselişi, küresel otomotiv sektöründe dengeleri değiştirmeye devam ederken, BYD gibi devlerin attığı adımlar yakından takip ediliyor. Özellikle elektrikli araç teknolojilerindeki gelişmeler ve endüstriyel üretim zincirindeki entegrasyon, Çinli üreticilerin rekabet gücünü artırmaya devam ediyor.