Burgan Bank bünyesinde faaliyet gösteren ON Dijital Bankacılık, müşteri kitlesini genişletme ve finansal teknolojilere yatırım yapma hedefleri doğrultusunda yeni adımlar atıyor. Son üç yılda 1 milyon müşteriye ulaşan dijital banka, 2025 yılı sonuna kadar 2 milyon, beş yıl içinde ise 5 milyon müşteriye erişmeyi hedefliyor.
Dijital bankacılık alanındaki gelişmeleri değerlendiren ON Dijital Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Halil Özcan, Türkiye’de dijital bankacılık kullanıcı sayısının 120 milyona ulaştığını belirtti. Sektörün her yıl ortalama %10 ila %20 arasında büyüdüğünü vurgulayan Özcan, ON Dijital Bankacılık olarak bu büyümenin üzerinde bir ivmeyle ilerlediklerini ifade etti.
Uzaktan müşteri ediniminde sektör ortalamasının 3,7 katı büyüme sağlandı
Dijital bankacılık alanında müşteri kazanımına yönelik çalışmaların sürdüğünü belirten Özcan, “Türkiye Bankalar Birliği’nin Ocak 2025 Uzaktan Müşteri Edinimi Raporu’na göre sektörde her iki yeni müşteriden biri bankacılık hizmetlerine uzaktan erişiyor. ON Dijital Bankacılık olarak 2024 yılında uzaktan müşteri ediniminde sektör ortalamasının 3,7 katı büyüdük.” dedi.
Dijitalleşmenin getirdiği maliyet avantajını müşterilere sunduklarını aktaran Özcan, ücretsiz havale, EFT ve FAST işlemleri sayesinde müşterilerin şimdiye kadar toplamda 53 milyon lira tasarruf ettiğini belirtti. Ayrıca, ON Dijital Bankacılık müşterilerine özel olarak kredide düşük, mevduatta ise yüksek faiz oranları sunulduğunu ifade etti.
Yeni mobil uygulama ve yatırım odaklı hizmetler
ON Dijital Bankacılık, artan müşteri kitlesi doğrultusunda mobil uygulamasını yenileyerek daha hızlı ve kullanıcı dostu bir deneyim sunmayı amaçlıyor. Özcan, “Öncelikli amacımız müşterilerimizin yoğun iş temposunda bankacılık işlemlerini hızlı bir şekilde gerçekleştirebilmeleri. Şu anda müşterilerimiz uygulamamızda günde ortalama üç dakika harcayarak işlemlerini tamamlayabiliyor.” diye konuştu.
Yeni uygulama tasarımında, kullanıcıların en sık kullandıkları fonksiyonlarla ana ekranlarını kişiselleştirebildiklerini belirten Özcan, yatırım hizmetlerinde de kapsamlı yenilikler sunduklarını aktardı. ON FX, hisse senedi, VIOP, fon ve ON ROBO hizmetleriyle yatırım odaklı dijital bankacılık deneyiminin çeşitlendirildiğini ifade etti.
Kredi kartı uygulamalarında yeni yaklaşım
2025 yılı itibarıyla ON Kredi Kartı için önemli bir büyüme hedeflediklerini belirten Özcan, kredi kartlarına yönelik geleneksel uygulamalardan farklı bir model benimsediklerini dile getirdi. “Yıllık kart ücreti ve ek kullanım masrafları birçok kullanıcı için yük oluşturuyor. Biz bu anlayışı değiştirerek, yıllık kart ücreti olmayan, avantajlı ve kazandıran bir kredi kartı deneyimi sunacağız. Market, restoran gibi farklı sektörlerde yapılacak harcamalarda aylık kullanımda %15’e varan indirimler sağlayacağız.” ifadelerini kullandı.
Sosyal sorumluluk projeleriyle destek sağlanıyor
Finansal hizmetlerin yanı sıra sosyal sorumluluk projelerine de önem verdiklerini belirten Özcan, Kurtaran Ev Derneği ile iş birliği içinde yürütülen Pati Dostları projesi kapsamında sokak hayvanlarının mama, barınma ve veteriner masraflarını karşıladıklarını açıkladı. Her yeni ON müşterisi adına bir kap mama bağışında bulunulduğunu ifade eden Özcan, hayvan sahiplenme ve farkındalık etkinlikleriyle toplumsal bilinci artırmayı hedeflediklerini söyledi.
ON Dijital Bankacılık, finansal teknolojilere yönelik yatırımlarla da büyümesini sürdürmeyi planlıyor. Özcan, bankanın girişimcilik ekosistemine katkı sağlamak amacıyla Girişim Sermayesi Yatırım Fonu kurmayı planladığını ve bu kapsamda fintech ve retailtech alanlarında faaliyet gösteren girişimlere yatırım yapacaklarını belirtti. “Dijital dünyada durmak yok, hedeflerimiz yüksek. Önümüzdeki dönemde Türkiye’nin en büyük üç dijital bankasından biri olma hedefiyle ilerliyoruz.” diyerek, finansal teknoloji alanındaki yatırımların süreceğini vurguladı.