BSH Ev Aletleri Grubu, düzenlenen global basın toplantısı ile 2023 yılı finansal sonuçlarını açıkladı. Toplantıda açıklanan verilere göre, şirket 2023 yılında 14,8 milyar Euro ciro elde etti. BSH Global CEO’su Dr. Matthias Metz, pazardaki zorluklara rağmen şirketin geleceğe dair net bir yol haritası izlediğini ve bu doğrultuda kapasitelerini artırdığını belirtti.
Dr. Metz yaptığı açıklamada, “Pazardaki mevcut zorlu atmosfere karşı ustalaşmanın yanı sıra yetkinliklerimizi de daha geliştirmeye olanak tanıyan gelecek için net bir yol haritası izliyoruz” ifadelerini kullandı. Ayrıca, global ekonomik ve jeopolitik krizlere rağmen BSH‘nin dayanıklılığını bir kez daha gösterdiğini ve pazardan önemli ölçüde daha başarılı bir performans sergilediğini vurguladı.
BSH Ev Aletleri Yönetim Kurulu Başkanı ve Gelişen Pazarlar Bölgesi CEO’su Gökhan Sığın yaptığı konuşmada, Türkiye’nin şirketin global büyüme stratejilerinde merkezi bir rol oynadığını belirtti. Sığın, “130 ülke ile çok geniş bir coğrafyada 4,6 milyarlık büyük bir nüfusu barındıran bölgemizde, 2023 yılını güçlü bir performansla tamamladık. Türkiye’nin, BSH‘nin globaldeki büyüme stratejilerinde ve dolayısıyla küresel başarısında sağladığı katkıdan dolayı gurur duyuyoruz” dedi.
Şirketin yenilikçi ve dayanıklı ürünlerle pazarlardaki varlığını genişletme planlarına değinen Metz, İstanbul Arnavutköy’de yeni bir servis ve lojistik deposu, Mısır’da yeni bir fırın fabrikası ve Meksika’da bir buzdolabı fabrikası kurduklarını belirtti. Bu yeni yatırımların, özellikle Kuzey Amerika pazarı için önemli olduğunu vurgulayan Metz, bu bölgedeki deneyim ve tasarım merkezlerinde tüketicilere ve iş ortaklarına yönelik faaliyetlerin artırılacağını ifade etti.
BSH Global CFO’su Gerhard Dambach, şirketin finansal sağlamlığını ve yatırım stratejilerini ele aldı. Dambach, “Şirketimiz, cirosunun yaklaşık yüzde 4’üne tekabül eden 600 milyon Euro’luk sermaye harcamasıyla, tüm bölgelerinde ürün ve büyüme stratejisini uygulamaya odaklanıyor. Yaklaşık 850 milyon Euro’luk rekor bir rakamla Ar-Ge’ye her zamankinden daha fazla yatırım yapıyoruz” şeklinde konuştu.
BSH ayrıca, sürdürülebilirlik ve çevre dostu uygulamalara önem veriyor. Şirket, geçtiğimiz yıl 270’ten fazla enerji verimliliği sağlayan projeye 10 milyon Euro’nun üzerinde yatırım yaparak, üretimde yaklaşık 35 gigawatt saat enerji tasarrufu elde etti. Almanya‘nın Giengen şehrindeki buzdolabı fabrikasına bir ısı geri kazanım sistemi kurulurken, Çin’de Bosch Grubu’nun en büyük fotovoltaik sistemi inşa edildi.
Bu sonuçlar ve yatırımlar, BSH‘nin küresel pazardaki güçlü konumunu koruma ve pazardaki etkisini artırma hedeflerini desteklemekte. BSH‘nin öncelikleri arasında, inovasyon ve müşteri odaklı yaklaşımlarının yanı sıra, çalışanlarının katkıları ve pazarda sürdürülebilir büyüme sağlama amacı bulunuyor.