Wisk Aero, Boeing‘in bir alt kuruluşu olarak, uzun yıllardır havacılık sektörüne yazılım doğrulama ve onay hizmetleri sunan Verocel‘i bünyesine kattığını duyurdu. Wisk‘in elektrikli dikey kalkış ve iniş yapabilen (eVTOL) uçaklarına özgü otonom bir yaklaşım benimsemiş olması, yazılım güvenliğinin daha da önem kazanmasına yol açıyor. Şirketin bu yıl test uçuşlarına başlaması planlanan 6. nesil uçağı, insanlar tarafından denetlenecek fakat fiziksel olarak uçurulmayacak.
Wisk Aero‘nun CEO’su Brian Yutko, “Uçağın her yerinde ve yerde çalıştırılması gereken büyük miktarda yüksek bütünlüklü yazılımımız var,” dedi ve ekledi: “Bu yazılımların düzgün çalıştığından emin olmak zorundayız, çünkü herhangi bir arıza ciddi hasarlara ve hatta yaşamı tehdit eden sonuçlara yol açabilir. Onaylanmaları gerekiyor ve bu, gerçekten geniş bir iş kapsamı.” Verocel ekibinin, uçak için inşa ettikleri yazılımların bekledikleri standartları karşılamasını sağlama konusunda uzmanlık katkısı sağlayacağını ifade etti.
Verocel ekibi, havada çalışacak güvenlik kritik yazılımların geliştirilmesi için rehberlik sağlayan DO-178C standardında derin uzmanlıklarla, yaklaşık 60 kişilik bir ekip olarak Wisk‘e katılacak. Wisk‘in bu satın alma ile Gen 6 uçağını sertifikalandırmasına ve Boeing için gelecekteki yazılım geliştirmelerine yardımcı olması bekleniyor.
Verocel‘in yazılım geliştirme ve doğrulama süreçlerini düzenleyip düzenleyici onaya kadar yönetmeyi kolaylaştıran bir araç seti olan VeroTrace de bu iş birliğinin bir parçası olarak sunuluyor.
İki firma arasındaki anlaşmanın mali koşulları hakkında bilgi verilmedi. Bu satın alma, rakip Joby Aviation‘ın 2022 yılında havacılık yazılım mühendisliği firması Avionyx‘i satın almasıyla paralellik gösteriyor. Her iki şirket de yazılımlarını test etme ve doğrulama yeteneklerini artırarak federal sertifikasyon sürecini hızlandırmayı hedefliyor.
Yutko, Wisk’in yazılımlarını doğrulayıp onaylamasının, otonom bir uçağı güvenli bir şekilde inşa etmek ve işletmek için önemli bir parça olduğunu vurgulayarak, şirketin 2030 yılına kadar kendi kendine uçan eVTOL’leri ticarileştirmeyi hedeflediğini belirtti.
Şirket, hava taksileri için altyapı kurulumu çalışmalarına da devam ediyor. Şubat ayında Wisk, Sugar Land ile Houston’a yakın bir bölgede gelecekteki hava taksi operasyonları için bir vertiport altyapısı geliştirme lokasyonunu belirlemek üzere ortaklık kurdu. Bu ayın başlarında ise Houston Havalimanları ile bölgenin geneline hizmet verebilecek vertiport altyapısı lokasyonlarını değerlendirmek üzere bir mutabakat zaptı imzalandı.