Uçak devi Boeing, 737 Max jetlerinde dümen kontrol sistemindeki gevşek cıvataları kontrol etme çağrısında bulunarak, Federal Havacılık İdaresi’nin dikkatini çekti. Şirket, perşembe günü yaptığı açıklamada, bir uluslararası havayolu şirketinin bakım sırasında eksik bir somunu keşfetmesi üzerine denetimleri önerdi.
Federal Havacılık İdaresi, Boeing 737 MAX jetlerinin dümen kontrol sistemindeki gevşek cıvataları kontrol etme çağrısının ardından uçakların denetimlerini yakından takip ettiğini açıkladı. Boeing’in teslim edilmemiş bir uçakta daha uygunsuz şekilde sıkılmış bir somun tespit ettiğini belirtti.
Şirket, açıklamasında, “Söz konusu uçakta tespit edilen sorun giderilmiştir. İhtiyatlı olmak adına, operatörlere 737 Max uçaklarını incelemelerini ve bulguları bize bildirmelerini tavsiye ediyoruz.” ifadelerine yer verdi.
Boeing, dünya genelinde 1.370’den fazla 737 Max jeti teslim ettiğini söylüyor. Amerikan havayolları arasında United Airlines, Southwest Airlines, American Airlines ve Alaska Airlines, bu uçaklardan filolarına sahip.
Şirket, yaşanan sorunun, kayıp veya eksik donanımdan kaynaklanan herhangi bir hizmet içi olaya neden olmadığını belirtti. Ayrıca, önümüzdeki iki hafta içinde tamamlanması önerilen incelemelerin uçak başına yaklaşık iki saat süreceğini tahmin ediyor.
Boeing, bu olayın, daha önceki güvenlik endişelerinden farklı bir kategoride olduğunu savunuyor. 2018-2019 yılları arasında yaşanan iki kazada 346 kişinin hayatını kaybetmesi sonucunda FAA, 737 Max uçaklarını 20 ay süreyle yere indirmiş ve Boeing’e 20 milyar dolardan fazla maliyet getirmiştir.
Havacılık ve uzay danışmanlık firması Aerodynamic Advisory’nin genel müdürü Richard Aboulafia, “Gevşek cıvatalar ve denetim ihtiyacı, MCAS fiyaskosundan farklı bir kategoridedir.” diyerek, sorunun önemsiz olduğunu ancak üretim sürecindeki ciddi sorunlara işaret ettiğini belirtiyor.