Xiaomi Corporation, 2010 yılında Beijing’de Lei Jun tarafından kurulan Çinli bir tüketici elektroniği ve yazılım üreticisidir. Samsung’un ardından dünyanın en büyük ikinci akıllı telefon üreticisidir. MIUI (şimdi HyperOS) işletim sistemine dayanan Xiaomi’nin ürünleri, akıllı telefonlardan ev aletlerine, otomobillere kadar geniş bir yelpazede yer alır. Şirket, Fortune Global 500 listesinde 338. sıradadır ve en genç şirkettir.
Xiaomi Corporation, 2010 yılında 40 yaşındayken şu anda çok milyarder olan Lei Jun tarafından Beijing’de kuruldu. Kingsoft’u ve Joyo.com’u (ki Joyo.com’u 2004 yılında Amazon’a 75 milyon dolar karşılığında satmıştı) kurmuş altı üst düzey ortağı ile birlikte kurulan şirket, 2011 yılında ilk akıllı telefonunu piyasaya sürdü. 2014 yılında Çin’de satılan akıllı telefonlarda en büyük pazar payına sahip oldu.
Başlangıçta sadece çevrimiçi satış yapan Xiaomi, daha sonra fiziksel mağazalar açtı. 2015 yılında geniş bir tüketici elektroniği yelpazesi geliştirmeye başladı. 2020 yılında şirket, 146.3 milyon akıllı telefon sattı ve MIUI (şimdi HyperOS) mobil işletim sistemine sahip aylık 500 milyonun üzerinde aktif kullanıcıya ulaştı. 2023 itibarıyla Xiaomi, dünya genelinde akıllı telefon satışında %12’lik pazar payıyla üçüncü sıradadır. Xiaomi’nin uygun fiyat politikası ve ürünlerini 18 ay boyunca piyasada tutma stratejisi, şirketin başarıları arasında yer alır.
Xiaomi, akıllı telefonlardan ev aletlerine, televizyonlardan insansız hava araçlarına kadar geniş bir ürün yelpazesi sunmaktadır. Internet of Things ve Xiaomi Smart Home ürün ekosistemleri ile önemli bir ev aletleri üreticisidir. Şirket, ürünlerinin fiyatlarını üretim maliyetine ve malzeme maliyetlerine yakın tutarak, envanter optimizasyonu ve flaş satışları kullanarak envanterini düşük tutar.