Pepsi, Caleb Bradham tarafından 1893’te Amerika’da icat edilmiş ve PepsiCo tarafından üretilen dünyanın önde gelen alkolsüz içecek markalarından biridir. Başlangıçta “Brad’s Drink” olarak piyasaya sürülen içecek, 1898’de “Pep Cola” adını aldı ve 1903’te “Pepsi-Cola” olarak değiştirildi. İflas dönemlerine rağmen, başarılı pazarlama stratejileri ve yenilikçi yaklaşımıyla Pepsi, Coca-Cola’nın önemli bir rakibi haline geldi.
Pepsi, Caleb Bradham tarafından Amerika’da 1893 yılında keşfedilen ve günümüzde PepsiCo tarafından üretilen bir alkolsüz içecektir. Caleb Bradham, tıp eğitimine başlasa da zorlu koşullar nedeniyle eğitimini yarıda bırakmış ve eczacılık alanında eğitim alarak New Bern’de kendi eczanesini açmıştır. 1893’te ilk denemelerine başladığı içeceği 1898’de “Brad’s Drink” adıyla piyasaya sürdü. İçeceği karbonatlı su, şeker, vanilya, nadir yağlar ve kola fındığından oluşuyordu ve mide ilacı olarak tanıtıldı.
1898 yılında, rakibinden 100 dolar karşılığında “Pep Cola” ticari ismini satın alarak kullanmaya başlayan Bradham, 1903 yılında içeceğin adını “Pepsi-Cola” olarak değiştirdi. İlk yılında 7,968 galon içecek satışı yapan Caleb Bradham, başarılı pazarlama stratejileri ve özgün tarifi sayesinde şirketini büyütmeye devam etti. 1905 yılında Pepsi’nin logosu değiştirildi ve şirket, 1923 yılında şeker fiyatlarındaki artış nedeniyle iflasa sürüklense de, bir milyarder tarafından tarif satın alınarak kurtarıldı.
1931’de Charles Guth’un şirketi Loft Inc tarafından satın alınan Pepsi, 1934 yılında Coca-Cola’nın tekliflerini reddederek başarılı bir pazarlama politikası izledi. Büyük Buhran yıllarında rakiplerini sıkıştıran Pepsi, dünya genelinde büyüyerek II. Dünya Savaşı döneminde Coca-Cola’nın önemli bir rakibi haline geldi.
1963’te Donald M. Kendall ve Herman Lay, Pepsi’nin başkanı ve Frito-Lay’in başkanı olarak birleşerek PepsiCo şirketini kurdular. PepsiCo, günümüzde dünya genelinde şişeleme ve üretim fabrikalarına sahip büyük bir şirket olarak faaliyet göstermektedir.
Pepsi’nin içeriği, Amerika Birleşik Devletleri’nde karbonatlı su, yüksek fruktozlu mısır şurubu, karamel, şeker, fosforik asit, kafein, sitrik asit ve doğal tatlar içerir. Şirket, 2010’da yapay tatlandırıcıların geliştirilmesi için Senomyx ile anlaşma yaparak düşük kalorili içeceklerin üretimine odaklandı.
Pepsi’nin geçmişi içinde iflaslar ve satışlarla karşılaşsa da, başarılı pazarlama stratejileri, ürün yenilikleri ve uluslararası genişleme çabaları sayesinde bugün dünya genelinde tanınan ve tercih edilen bir içecek markası haline gelmiştir.