PayU, 2002 yılında kurulan ve merkezi Hollanda’nın Hoofddorp şehrinde bulunan özel bir fintech ve ödeme hizmetleri sağlayıcısıdır. Online ticaret yapan işletmelere yönelik ödeme çözümleri sunan şirket, Naspers Group bünyesinde faaliyet göstermektedir. PayU, web ve mobil uygulamalarla entegre edilebilen çeşitli yerel ve küresel ödeme yöntemleri üzerinden çevrim içi ödemelerin kabulünü ve işlenmesini sağlamaktadır.
Kurucuları arasında Jose Velez, Martin Schrimpff, Arjan Bakker, Grzegorz Brochocki, Nitin Gupta ve Shailaz Nag gibi isimler yer alırken, şirketin günümüzdeki CEO’su Anirban Mukherjee’dir. Küresel çapta 17 farklı ülkede faaliyet gösteren PayU, yaklaşık 1.500 kişilik bir ekip tarafından yönetilmektedir. Şirket, faaliyet gösterdiği ülkelerdeki merkez bankaları ve yerel düzenleyici otoritelerden gerekli finansal lisanslara sahip bir kurumdur.
PayU, Naspers Group’un farklı ülkelerdeki ödeme çözümleri şirketlerini bir çatı altında toplayarak oluşturduğu bir yapı olarak dikkat çeker. Özellikle 2014 yılı itibarıyla, grup içindeki tüm ödeme firmaları PayU markası altında birleşmiştir. Şirketin zaman içinde yaptığı önemli satın almalar arasında, 2011 yılında Romanya merkezli GECAD ePayments, 2016’da Hindistan merkezli Citrus Pay, 2019’da Türkiye merkezli Iyzico ve yine aynı yıl ABD merkezli Wibmo gibi firmalar yer almaktadır.
Şirket, aynı zamanda çeşitli yatırım faaliyetleriyle de öne çıkmıştır. Almanya merkezli Kreditech’e 110 milyon euro, ABD merkezli Remitly‘ye 115 milyon dolar, Hindistan merkezli ZestMoney’ye 3.7 milyon dolar, ve Brezilya merkezli Creditas’a 60 milyon Brezilya reali tutarında yatırım yapmıştır. Ayrıca Zooz adlı İsrail merkezli ödeme API sağlayıcısını da bünyesine katmıştır.
PayU’nun faaliyet alanları coğrafi olarak oldukça geniştir. Avrupa’da, Polonya, Çekya, Romanya, Rusya, Ukrayna, Türkiye, Slovakya ve Macaristan gibi ülkelerde hizmet verirken; Latin Amerika’da, Kolombiya, Peru, Panama gibi pazarlarda faaliyet göstermektedir. Afrika kıtasında, 2010 yılında Güney Afrika’da kurulan ve daha sonra PayU markasına dönüştürülen PayJar ile faaliyetlerine başlamış, 2015 yılında ise Nijerya pazarına adım atmıştır. Hindistan pazarı ise 2011 yılında Ibibo Group ve kurucu ortaklarının girişimiyle PayU India adıyla oluşturulmuştur.
Ürün ve hizmetleri arasında, PCI-DSS sertifikalı ödeme altyapısı, gelişmiş sahtecilik önleme sistemleri ve çevrim içi Visa/MasterCard işlemleri yapabilen altyapılar yer almaktadır. Bu ürünler sayesinde, işletmelere hem güvenli hem de hızlı ödeme alma imkânı sunar. Şirketin odak noktası, gelişmekte olan pazarlardaki KOBİ’lere ve büyük işletmelere uygun, yerel ihtiyaçlara uyumlu ödeme sistemleri geliştirmektir.
2023 yılında, PayU, küresel ödeme operasyonlarının büyük bir kısmını (ancak Hindistan, Güneydoğu Asya ve Türkiye hariç) Rapyd adlı başka bir fintech şirketine 610 milyon dolar karşılığında satmıştır. Bu işlem, şirketin odağını belli başlı pazarlara yönlendirmesi açısından önemli bir adım olmuştur.