MediaCat, Türkiye‘de pazarlama iletişimi alanında faaliyet gösteren bir dergidir. 1993 yılında Kapital Medya tarafından Ankara‘da yayımlanmaya başlamıştır. Derginin kurucusu ve ilk genel yayın yönetmeni Pelin Özkan‘dır. 2001 yılında merkezi İstanbul‘a taşınmıştır.
MediaCat, reklam, halkla ilişkiler, pazarlama ve medya alanlarında Türkiye ve dünya gündeminden haber, makale, yorum, araştırma ve yazı dizilerine yer vermektedir. Ayrıca, pazarlama ve iletişimle ilgili yerli ve yabancı kitaplar da yayımlamaktadır. 2002 yılından itibaren çeşitli sektörel eğitimler, konferans ve forumlar düzenlemeye başlamıştır.
Dergi, 2006’dan beri Felis Ödülleri adıyla medya ödülleri vermektedir. 2007 yılında “Yılın Manşetleri” adıyla bir önceki yılın en iyi gazete manşetlerini belirlemeye başlamıştır. 2013’te ise “Fark Yaratan Kadınlar” adıyla iş kadınlarına yönelik bir ödül etkinliği organize etmeye başlamıştır.
MediaCat, 2012 yılında Crain Communications ile imzaladığı içerik işbirliği anlaşması çerçevesinde Advertising Age ve Creativity dergilerinin içeriklerini sayfalarına taşımaya başlamıştır.
Dergi, her ay ana dergisinin yanı sıra pazarlama iletişimi sektörünün alt disiplinlerine yönelik çeşitli eklerle okurlarının karşısına çıkmaktadır. Bu ekler arasında MediaCat Tasarım, Ajans 50, PR Plus, Veri Kiti, Productio, Direct!, Screen, KSS, Portföy, İletişim Rehberi, Sürdürülebilirlik ve Sağlık İletişimi bulunmaktadır.
MediaCat, dijital mecralarda da faaliyet göstermektedir. Web sitesi, pazarlama iletişimi konusunda aktüel içerik arayanların başvurduğu bir kaynak konumundadır. Ayrıca, mobil cihazlar üzerinden e-dergi formatında da erişilebilmektedir. MediaCat
Dergi, pazarlama iletişimi profesyonellerine yönelik fonksiyonel bilgi üretme misyonunun bir parçası olarak kitaplar da yayımlamaktadır. Şu anda Türkiye’de pazarlama iletişimi ana başlığı altında sınıflandırılabilecek kitapların büyük bir kısmı MediaCat Kitapları‘ndan yayınlanmıştır.
MediaCat, 2013 yılında ilk kez düzenlenen Brand Week Istanbul etkinliğiyle, pazarlama iletişimi alanında Türkiye’nin en büyük organizasyonlarından birini hayata geçirmiştir. Bu etkinlik, her yıl konferanslar, seminerler, workshop’lar, networking toplantıları, yaratıcı sergiler ve ödül törenleri gibi birçok etkinliğe ev sahipliği yapmaktadır.
MediaCat, pazarlama iletişimi alanında Türkiye’deki profesyonellere yönelik içerikler sunan bir dergi olarak faaliyet göstermektedir. Dergi, sektörel gelişmeleri takip etmek isteyenler için bir kaynak niteliği taşımaktadır.