Instagram, Meta Platforms’a ait olan Amerikan fotoğraf ve video paylaşımı sosyal medya servisidir. Kullanıcılara medya yükleme, filtrelerle düzenleme yapma, etiketlerle düzenleme ve coğrafi etiketleme aracılığıyla bir konumla ilişkilendirme imkanı tanır. Gönderiler, halka açık olarak veya önceden onaylanmış takipçilerle paylaşılabilir. Kullanıcılar, etiketlere ve konumlara göre diğer kullanıcıların içeriğini göz atabilir, popüler içerikleri görebilir, fotoğrafları beğenebilir ve diğer kullanıcıları takip ederek kendi içeriklerini kişisel bir akışa ekleyebilirler.
Meta tarafından işletilen bir görsel odaklı sosyal medya platformu olan Instagram, iOS, Android, Windows 10 ve web üzerinde kullanılabilir. Kullanıcılar fotoğraf çekebilir, bunları yerleşik filtreler ve diğer araçlar kullanarak düzenleyebilir ve ardından Facebook gibi diğer sosyal medya platformlarında paylaşabilir. İngilizce, İspanyolca, Fransızca, Korece ve Japonca dahil olmak üzere 32 dil desteği bulunmaktadır.
Instagram, başlangıçta içeriğin yalnızca iPhone’un o dönemdeki ekran genişliğine uyacak şekilde 640 pikselde kare (1:1) en boy oranında çerçevelenmesine izin vermesiyle dikkat çekiyordu. 2015’te bu kısıtlama, 1080 piksele yükseltilerek hafifletildi. Ayrıca, mesajlaşma özellikleri, tek bir gönderide birden fazla resim veya video ekleyebilme yeteneği ve Snapchat’in ana rakibi olan Hikayeler özelliğini ekledi. Bu özellik, kullanıcılara içeriklerini ardışık bir akışa gönderme imkanı tanıdı ve her gönderi 24 saat boyunca diğer kullanıcılar tarafından erişilebilir oldu. Ocak 2019 itibarıyla, Hikayeler’i günlük olarak 500 milyon kişi kullanıyordu.
Ekim 2010’da Kevin Systrom ve Mike Krieger tarafından iOS için başlatılan Instagram, hızla popülerlik kazandı ve iki ayda bir milyon kayıtlı kullanıcı, bir yılda 10 milyon, ve Haziran 2018’e gelindiğinde 1 milyar kullanıcıya ulaştı. Nisan 2012’de Facebook Inc., servisi yaklaşık olarak 1 milyar dolar nakit ve hisse ile satın aldı. Instagram’ın Android sürümü Nisan 2012’de, özellikle sınırlı bir masaüstü arayüzü Kasım 2012’de, Fire OS uygulaması Haziran 2014’te ve Windows 10 uygulaması Ekim 2016’da piyasaya sürüldü. Ekim 2015 itibarıyla, 40 milyardan fazla fotoğraf yüklenmişti. Başarısı ve etkisi için sıkça takdir edilmesine rağmen, Instagram, gençlerin mental sağlığını olumsuz etkilemesi, politika ve arayüz değişiklikleri, iddia edilen sansürü ve kullanıcılar tarafından yüklenen yasa dışı ve uygunsuz içerik nedeniyle eleştirilmiştir.