Gratis, 2009 yılında Demir Sabancı tarafından İstanbul‘da kurulan ve kişisel bakım ile kozmetik ürünlerine odaklanan bir market zinciridir. Firmanın mağazalarında, ithal markaların yanı sıra çok çeşitli ürünler ve markalar yer almaktadır. Gratis, makyajdan bebek bakımına, temizlik ve hijyenden atıştırmalığa kadar 13 kategoride 8 binden fazla ürün sunarak geniş bir yelpazede tüketicilere ulaşır.
Gratis Tarihçe
Gratis, 2009 yılı Nisan ayında Demir Sabancı tarafından Sedes Holding bünyesinde kuruldu. İstanbul‘daki ilk mağazası 17 Temmuz 2009 tarihinde Metrocity AVM‘de açıldı. Başlangıçta sadece İstanbul‘da 15 mağazası bulunan firma, 2011’de Kocaeli‘deki ilk mağazasını açarak şube ağını genişletti. 2017 yılında 510 mağazaya ulaşan firma, Tuzla‘da yeni bir depo yatırımı yaparak lojistik altyapısını güçlendirdi. Aynı yılın Aralık ayında Gratis Beauty merkezini kurarak cilt bakımı, kaş-kirpik uygulamaları ve el-ayak bakımı gibi hizmetler vermeye başladı. 2019 yılında online alışveriş hizmetini aktif hale getirdi. Bu yıl içinde Ankara‘daki İvedik Cadde Mağazası ile 600’üncü mağazasına ulaşarak 10 yıl içinde hızlı bir büyüme gösterdi. 2021 yılı itibarıyla, 80 ilde 650’den fazla mağazaya ulaştı.
Gratis Faaliyetleri
Gratis, 2021 yılı itibarıyla Türkiye genelinde 80 ilde 650’den fazla mağazası ile hizmet vermektedir. Tüm mağazaları kendisine ait olup, toplamda 5 binden fazla çalışanı vardır. Kadın istihdamını destekleyen firma, tüm mağaza çalışanlarını kadınlardan seçer. Bu özelliği sayesinde sektörde kadın çalışan oranıyla ön plana çıkmaktadır.
Gratis Müşteri Deneyimi
2019 yılında 15 Mart Tüketiciler Günü‘nde ‘Koşulsuz İade’ hizmetini başlatarak sektörde bu hizmeti sağlayan ilk marka oldu. Gratis Kart ile tüketiciler, 30 gün içinde ürünü iade edebilir ve kişiselleştirilmiş kampanyalar ile fırsatlardan yararlanabilir. Lovemarks 2020 Araştırması‘nda ‘Lovemark’ unvanını kazanan marka, tüketicilerin güvenini kazanmıştır.
Online Alışveriş
2019 yılında gratis.com web sitesi ile online alışveriş dönemini başlattı. Mobil uygulamalarla 7/24 alışveriş imkanı sunar. 2020 yılında e-ticaret alanında ödeme seçeneklerini çeşitlendirerek kapıda ödeme ve mağazadan teslimat hizmetlerini ekledi.
Gratis Kart ve Gratis Beauty
2014 yılında başlatılan Gratis Kart sadakat programı, kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimi sunar. 2017 yılında açılan Gratis Beauty noktaları ile cilt bakımı, kaş-kirpik uygulamaları ve el-ayak bakımı gibi hizmetler sunmaya başladı. 2020‘de 21 noktaya ulaşarak saç bakımı da ekledi.
Sosyal Medya
Social Media Awards Turkey SocialBrands Veri Analizi Ödülleri kapsamında 2017, 2018, 2019 ve 2020 yıllarında Altın Ödül aldı.