DS Automobiles, Fransız lüks ve premium otomobil markasıdır ve Stellantis tarafından nihai olarak sahip olunan Automobiles Citroën S.A. şirketinin bir yan kuruluşudur. DS, aslen 2014 yılında Citroën’in eski alt markası ve 2009’dan beri üretilen Citroën araçlarının DS serisi modellerinden oluşan bir hattından türetilmiştir. DS, farklı bir ruhu ifade etmek veya belirgin bir seriyi temsil etmek anlamına gelen bir kısaltma olabilir. Marka aynı zamanda klasik bir lüks otomobil olan Citroën DS modeline de gönderme yapar. DS aynı zamanda Fransızca’da “tanrıça” anlamına gelen “déesse” kelimesiyle de oynayarak ilgi çeker.
Tarihçe PSA Grubu, Peugeot, Citroën ve kısa süreli olarak var olan Talbot markalarından oluşan üç otomobil markasına sahipti, ancak hiçbiri “premium” olarak kabul edilmiyordu. 1976’dan bu yana PSA, Chevrolet/Buick veya Volkswagen/Audi gibi markaları fiyat seviyelerine göre ayırmayı denedi, ancak hiçbiri premium fiyatlandırmayı haklı çıkaracak kadar güçlü değildi. DS hattını başlatarak Groupe PSA, Flaminio Bertoni ve André Lefèbvre tarafından tasarlanan orijinal Citroën DS’nin tasarım mirasına dayanmaya karar verdi.
DS serisi, 2010 yılının başında Citroën DS3 ile başladı, yeni C3’ün tabanındaki küçük bir araç. DS3, Citroën C3 Pluriel modeli ve Citroën DS Inside konsept aracına dayanmaktadır ve çeşitli çatı renkleri ile özelleştirilebilir, bu renkler gövde panelleri ile kontrast oluşturabilir. DS3, Top Gear Magazine tarafından 2010 Yılın Otomobili seçildi, J.D. Power Satisfaction Survey UK tarafından üst üste dört kez birinci seçildi ve What Car? tarafından Citroën C3’nün ardından ikinci en verimli süper mini olarak seçildi.
2013’te Citroën DS3, Avrupa’da pazarın yüzde 40’ını elinde tutarak en çok satan premium alt kompakt araç oldu. DS serisi, Citroën ile derin bir bağa sahiptir; 2010’da piyasaya sürülen DS4, 2008 Citroën Hypnos konsept aracına dayanmaktadır ve 2011’de piyasaya sürülen DS5, 2005 Citroën C-SportLounge konsept aracına dayanmaktadır.
PSA CEO’su Carlos Tavares’e göre DS, aynı platformları ve bayileri kullanmaya devam edecek, ancak Citroën araçlarından “ayrı üretim ve mühendislik standartları” kullanarak kendini ayıracaktır.