Burger King Corporation (BK, büyük harflerle stilize edilmiştir), merkezi Miami-Dade County, Florida, ABD‘de bulunan Amerikan çok uluslu bir hamburger fast food restoran zinciridir. Şirket, 1953 yılında Jacksonville, Florida‘da Insta-Burger King olarak kurulmuş ve finansal sıkıntılar yaşadıktan sonra 1959 yılında iki Miami merkezli franchise sahibi David Edgerton (1927–2018) ve James McLamore (1926–1996) tarafından satın alınarak Burger King olarak yeniden adlandırılmıştır. Burger King menüsünde hamburgerler, tavuk, patates kızartması, soğan halkaları, gazlı içecekler, milkshake’ler, salatalar, tatlılar ve kahvaltı ürünleri yer almaktadır.
Burger King‘in tarihinde birçok sahip değişikliği yaşanmıştır. Şirket, 1967 yılında Pillsbury Company tarafından satın alınmış ve 1989 yılında Grand Metropolitan tarafından devralınmıştır. Grand Metropolitan daha sonra Guinness ile birleşerek Diageo‘yu oluşturmuş ve 2002 yılında şirket, TPG Capital liderliğindeki yatırım firmaları tarafından satın alınarak yeniden bağımsız hale getirilmiştir. 2010 yılında 3G Capital tarafından 3,26 milyar ABD doları değerinde bir anlaşma ile satın alınan şirket, bu tarihten sonra yeniden yapılanma sürecine girmiştir. 3G Capital, Berkshire Hathaway ile ortaklaşa olarak, Burger King‘i Kanada merkezli kahve ve donut zinciri Tim Hortons ile birleştirerek Restaurant Brands International adlı yeni bir ana şirket altında bir araya getirmiştir.
Burger King‘in reklamcılık tarihine bakıldığında, 1970’ler şirketin “Altın Çağı” olarak kabul edilirken, 1980’lerin ortalarından itibaren reklam kampanyalarının odak noktasını kaybettiği görülmektedir. 2003 yılında, Burger King, Miami merkezli reklam ajansı Crispin Porter + Bogusky‘yi (CP+B) işe alarak reklamlarını tamamen yeniden organize etmiş ve “The King” olarak adlandırılan yeniden tasarlanmış Burger King karakterine odaklanan bir dizi yeni kampanya başlatmıştır. Bu kampanyalar oldukça başarılı olmuş, ancak bazıları cinsiyetçilik veya kültürel duyarsızlık olarak eleştirilmiştir. 3G Capital, 2011 yılında CP+B ile olan ilişkisini sonlandırarak reklamlarını McGarryBowen‘e taşımış ve yeni ürün odaklı bir kampanya başlatmıştır.
Burger King menüsü, başlangıçta burgerler, patates kızartması, gazlı içecekler ve milkshake’lerden oluşurken, zamanla daha büyük ve çeşitli ürünlerle genişletilmiştir. 1957’de “Whopper” menüye eklenen ilk büyük ürün olmuş ve o zamandan beri Burger King‘in imza ürünü haline gelmiştir. Ancak, birçok ürün ABD’de başarısız olurken, bazıları yabancı pazarlarda başarılı olmuştur. 2002-2010 yılları arasında, Burger King, büyük miktarda sağlıksız yağ ve trans yağ içeren daha büyük ürünlerle 18-34 yaş erkek demografisini hedeflemiştir. Bu taktik, şirketin mali durumunu olumsuz etkilemiş ve kazançları üzerinde negatif bir etki yaratmıştır. 2011’den itibaren, şirket erkek odaklı menüsünden uzaklaşarak yeni menü öğeleri, ürün reformülasyonları ve ambalajlar tanıtmaya başlamıştır.
Burger King, 2018 yılı itibarıyla 100 ülkede 17.796 şubeye sahip olduğunu bildirmiştir. Bu şubelerin neredeyse yarısı Amerika Birleşik Devletleri‘nde bulunmaktadır ve %99,7’si özel olarak sahiplenilmiş ve işletilmektedir. 2013 yılında yeni sahipleri, neredeyse tamamen franchise modeline geçmiştir. Burger King, operasyonlarını genişletmek için çeşitli franchising yöntemleri kullanmıştır. Şirketin franchise’larını lisanslama yöntemi, bölgeye bağlı olarak değişmektedir ve bazı bölgesel franchise’lar, ana şirket adına franchise alt lisansları satmakla sorumlu olan ana franchise’lar olarak bilinir. Burger King‘in franchise’ları ile ilişkisi her zaman uyumlu olmamıştır. Zaman zaman iki taraf arasında yaşanan anlaşmazlıklar, çeşitli sorunlara yol açmış ve bazı durumlarda, şirket ile lisans sahipleri arasındaki ilişkiler, örnek teşkil eden mahkeme davalarına dönüşmüştür. Burger King‘in Avustralya franchise’ı olan Hungry Jack’s, Adelaide, Güney Avustralya‘da benzer isimli bir restoran ile yaşanan marka anlaşmazlığı ve bir dizi yasal dava nedeniyle farklı bir isimle faaliyet göstermektedir.
2014 yılında, 3G Capital, Kanadalı restoran ve kahve zinciri Tim Hortons‘ı satın alarak Burger King ile birleştirme planlarını açıkladı. Birleşme sonrası iki zincir, ayrı operasyonlarını sürdürecek ve Burger King Miami‘deki merkezinde kalacaktı. Bu birleşme, üçüncü en büyük uluslararası fast food zincirini oluşturdu. Birleşme, vergi indirimi uygulamaları konusunda tartışmalara yol açtı. Burger King, 2021’de, ABD‘de üçüncü sıraya düşmüş ve 11 çeyrek boyunca aynı mağaza satışlarında düşüş yaşamıştır.
Burger King, 2022’de Rusya’nın Ukrayna’yı işgali sonrası Rusya‘daki tüm kurumsal desteklerini askıya almış, ancak yerel franchise sahibi, restoranları kapatma talebini reddetmiştir. 2023 yılında Burger King, yavaşlayan işlerini iyileştirmek amacıyla yeni bir mağaza tasarımını tanıttı. “The Sizzle” olarak adlandırılan bu konsept, mevcut mağazaları iç ve dış mekanlarda yeni bir görünüme kavuşturacak, daha fazla kiosk ekleyecek, mobil uygulama siparişleri için özel alanlar, yemek sipariş platformları ve daha iyi bir sürücü hizmeti sunacaktır.