Dünya genelinde yüksek kaliteli çikolata ve kakao ürünleri üreticisi olan Barry Callebaut, gelecek yılın çikolata trendlerini belirleyen kapsamlı bir araştırma sonuçlarını paylaştı. Bu araştırma, küresel ve bölgesel çikolata pazarlarını etkileyecek tüketici tercihlerini ortaya koymakla kalmayıp, dünyanın önde gelen şeflerinin de görüşlerini içeriyor.
2024 yılı sonunda 128 milyar doların üzerinde olması beklenen küresel perakende çikolata ve şekerleme pazarını etkileyecek trendleri belirlemek üzere yapılan araştırmada, tüketicilerin çikolata ürünlerindeki fiyat artışlarına verdikleri tepki önemli bir yer tutuyor. Araştırmaya göre, tüketicilerin yüzde 54’ü fiyat artışlarına rağmen premium ve yüksek kaliteli çikolatayı tercih ederken, yüzde 66’sı ödedikleri paranın karşılığını daha etkin almayı hedefliyor.
Yoğun Keyif: Lezzet Deneyiminde Yenilik Arayanlar İçin
Yoğun Keyif trendi, çikolata tutkunlarının özel ve özgün lezzetlerle hayatlarını kutlama isteklerini yansıtıyor. Araştırmaya göre, her dört tüketiciden üçü, çikolatada yeni ve heyecan verici lezzetler arayışında. Bu talep, dönemsel çeşitler ve sınırlı üretim ürünler gibi özel çikolataları ön plana çıkarıyor. Ayrıca, tüketicilerin yüzde 65’i farklı dokulara sahip çikolatalı şekerlemeleri tercih ederken, yüzde 70’i birden fazla doku ve tada sahip çikolatalarla duyularına bir ziyafet yaşamak istiyor.
Lezzetin ötesinde, hikayenin de önemli olduğunu vurgulayan araştırma, tüketicilerin yüzde 61’inin marka hikayesini takdir ettiğini ortaya koyuyor. Menşei ve üretim süreci ile ilgili paylaşılan hikayeler, tüketicilerin gözünde çikolataları daha kaliteli hale getiriyor.
Bilinçli Keyif: Sağlık ve Gezegen İçin İyi Tercihler
Bilinçli Keyif trendi, tüketicilerin hem kendilerine hem de gezegene fayda sağlayacak çikolataları tercih etme eğilimini yansıtıyor. Küresel olarak her dört kişiden üçü, çikolatanın üç faydayı bir arada sunmasını bekliyor: lezzetli olmalı, kendi sağlığı için iyi olmalı ve gezegen için faydalı olmalı. Bu doğrultuda, tüketicilerin yüzde 77’si daha az şekerli çikolata talep ederken, yüzde 10’u tamamen şekerden kaçınıyor.
Sağlık odaklı tercihlerde artan çeşitlilik dikkat çekiyor. Tüketicilerin yüzde 54’ü E kodlu içeriği bulunmayan, yapay tatlandırıcı ve renklendiriciler içermeyen saf çikolatayı tercih ederken, yüzde 41’i vegan veya bitki bazlı çikolata ve şekerleme seçenekleri arıyor. Sürdürülebilirlik konusunda duyarlı olan tüketiciler ise atık azaltımı, geri dönüşüm ve sürdürülebilir üretimi destekleyen markalara yöneliyor.
Sağlıklı Keyif: Bedensel ve Zihinsel Sağlığı Destekleyen Çikolatalar
Sağlıklı Keyif trendi, tüketicilerin çikolata tercihlerinde sağlıklı içeriklere ve takviyelere olan ilgilerini yansıtıyor. Araştırmaya göre, tüketicilerin yüzde 74’ü hem besleyici hem de enerji verici atıştırmalıklar, yüzde 71’i ise zihinsel sağlıklarını destekleyen çikolatalar istiyor. Özellikle, yüksek protein içeren çikolatalara olan talep bir önceki döneme kıyasla yüzde 5 artış göstermiş durumda.
Tüketicilerin bu trendlere gösterdiği ilgiler bölgesel olarak değişiklik gösteriyor. Örneğin, Latin Amerika ve Orta Doğu ve Afrika’daki tüketiciler çikolatanın menşei ve içeriği konusunda daha fazla bilgi edinmek isterken, Kuzey Amerika’da bu oran yüzde 55 ile daha düşük.
Barry Callebaut, 180 yılı aşkın deneyimiyle çikolata trendlerini belirleme konusundaki liderliğini sürdürüyor. Cocoa Horizons sertifikalı kakao hammaddesi ile sürdürülebilir üretim yaparak, hem izlenebilir hem de çevre dostu bir gelecek için çaba gösteriyor. Geleceğin kakao tedarikini sağlamak ve çiftçilerin geçim kaynaklarını iyileştirmek amacıyla “Forever Chocolate” stratejisi altında çalışmalarını sürdüren Barry Callebaut, sektöre katma değerli çözümler sunmayı sürdürüyor.