AXA Türkiye, 5 Şubat’ta Ankara’da gerçekleştirdiği “2025 Acente Buluşmaları” kapsamında Orta Anadolu Bölge acenteleri ve iş ortaklarıyla bir araya geldi. Toplantıda konuşan AXA Türkiye CEO’su Yavuz Ölken, sigorta sektörünün geleceğine dair önemli açıklamalarda bulundu. Yapay zeka ve derin öğrenmenin sektöre sunduğu fırsatlara değinen Ölken, poliçe analizlerinden operasyonel verimliliğe kadar birçok alanda bu teknolojilerin etkili bir şekilde kullanılacağını belirtti.

Yavuz Ölken, 2025 hedeflerini açıklarken, “Enflasyona bağlı bir büyüme beklentimiz var, ancak bunun ötesine geçmek istiyoruz. Özellikle prim hacminde yüzde 47-50 seviyelerine ulaşmayı öngörüyoruz. Bu hedeflere ulaşmak için yeni ürünler, çapraz satış stratejileri ve müşteri kazanımı planlarımız ön planda olacak” dedi. Siber sigorta ve yeşil prim gibi alanlara yoğunlaştıklarını belirten Ölken, özellikle hibrit ve elektrikli araç sigortaları ile tarım sigortalarına yönelik büyüme stratejileri geliştirdiklerini ifade etti.

Müşteri memnuniyetinin kendileri için stratejik öneme sahip olduğunu vurgulayan Ölken, “5 farklı jenerasyonu kapsayan farklı müşteri ihtiyaçları var. Bugüne kadar 170 binden fazla geri bildirim topladık. Müşteri Memnuniyeti Skorlarımız 5 üzerinden 4,5 seviyelerinde. Ancak daha ileriye gitmemiz gerektiğine inanıyoruz. Özellikle sağlık ve kasko sigortacılığında empati odaklı yaklaşımlarımızı artıracağız” dedi. AXA Türkiye, müşteri tavsiye skorunda sektör ortalamasının 14-15 puan üzerinde yer alsa da, Ölken bu sonucu daha da iyileştirmek istediklerini dile getirdi.

Yapay zekanın sektördeki kullanım alanlarına ilişkin bilgiler paylaşan Ölken, özellikle hasar yönetimi ve suistimal tespiti konularında yapay zekanın sağladığı avantajlara dikkat çekti. “Hasar ve maliyet yönetiminde yapay zeka çözümleriyle önemli adımlar attık. Çalışan süreçlerini sadeleştirerek verimliliği artırmayı ve acentelerin daha hızlı hizmet sunmasını sağlamayı amaçlıyoruz” dedi. Poliçe analizleri ve acente verimliliğini artırmak için derin öğrenme teknolojilerinden maksimum fayda sağlamak istediklerini belirten Ölken, çapraz ve üst satış hedeflerinde bu teknolojilerin belirleyici olacağını vurguladı.

AXA Türkiye CEO’su Yavuz Ölken, iklim değişikliği ve jeopolitik riskler gibi küresel sorunların sigorta sektörüne etkilerini de değerlendirdi. Üç ana başlık altında toplanan bu konular arasında farkındalık yaratmanın ve yeni risklere karşı çözüm üretmenin önemine işaret eden Ölken, tarım sigortaları ve doğal afetlere karşı koruma sağlayan parametrik sigortaların önem kazandığını ifade etti. “Bu risklere karşı hazır olmak güçlü bir sermaye yapısı ve finansal esneklik gerektiriyor. AXA Grubu bu anlamda sadece sermaye yeterliliği ile değil, hızlı hasar ödeme kapasitesi ve nakit akışı yönetimindeki başarısıyla sektörde önemli bir konumda” diye konuştu.

Toplantı kapsamında paylaşılan bu bilgiler, AXA Türkiye’nin 2025 yılı için belirlediği stratejik öncelikleri ve sektörel beklentileri gözler önüne serdi. Özellikle yapay zeka, yeni sigorta ürünleri ve müşteri memnuniyeti odaklı çalışmaların şirketin büyüme planlarında etkili olacağı belirtildi.

Exit mobile version