Portekiz merkezli Automaise, müşteri hizmetlerinde yapay zekâ entegrasyonunu kolaylaştıran platformuyla dikkat çekiyor. Şirket, Oxy Capital liderliğinde tamamlanan 5 milyon Euro’luk yatırım turuyla küresel genişleme planlarını hızlandırmayı hedefliyor.
Müşteri hizmetlerinde verimliliği artıran yapay zekâ çözümleri
Müşteri hizmetlerinde verimlilik hedefiyle hareket eden Automaise, 2017 yılında Braga’da, eski Microsoft yöneticileri Ernesto Pedrosa ve Carlos Oliveira tarafından kuruldu. Şirketin geliştirdiği düşük kodlu platform, yapay zekâ destekli süreç otomasyonunu işlevsel ve erişilebilir hâle getiriyor. Yapay zekâ yatırımlarının çoğu şirketler için beklenen geri dönüşü sağlayamasa da Automaise, bu soruna kapsamlı bir çözüm getiriyor. Müşteri hizmetlerinde otomatikleştirilmiş iş akışları, artırılmış destek kapasitesi ve self-servis araçlarıyla sistemin yükünü azaltıyor.
5 milyon Euro’luk yatırım büyüme planlarını hızlandıracak
Automaise Serie A turunda aldığı 5 milyon Euro’luk yatırım, mevcut yatırımcılar olan BrightPixel, Armilar ve HCapital’in katılımıyla gerçekleşti. Bu yeni finansman, şirketin 2021 Şubat ayında aldığı 1 milyon Euro’luk tohum yatırımının ardından geldi. Yeni yatırım, özellikle Almanya, Birleşik Krallık ve ABD Doğu Yakası odaklı bir genişleme stratejisini destekleyecek. Ayrıca 2025 yılı sonuna kadar 30 yeni çalışanın ekibe katılması planlanıyor. Genişleyen kadroyla birlikte, şirketin kurumsal yapay zekâ platformu daha da geliştirilecek.
Yapay zekâ uygulamalarını sadeleştiren bütünleşik yapı
Automaise, pazarda yer alan Amelia, Cognigy ve Kore.ai gibi rakiplerinden farklı olarak, çeşitli otomasyon yeteneklerini tek bir platformda birleştiriyor. Konuşma tabanlı yapay zekâ, arka ofis süreçlerinin optimizasyonu ve karar otomasyonu gibi özellikler, sadeleştirilmiş yapısıyla birlikte sunuluyor. Bu sayede uygulama süresi haftalarla sınırlı kalıyor ve teknik karmaşıklık en aza indiriliyor. Automaise ayrıca, Inbenta, Observe.ai ve DigitalGenius gibi şirketlerin sunduğu hizmetlere kıyasla daha esnek fiyatlandırma ve daha hızlı kurulum avantajı sağlıyor.
Yapay zekâ insanların yerine değil, destekçisi olarak konumlanıyor
Automaise CEO Ernesto Pedrosa, yatırımın şirketin vizyonuna duyulan güvenin bir göstergesi olduğunu belirterek, “Bu yatırım, inovasyonu hızlandırmak, küresel çapta büyümek ve çözümlerimizi daha fazla işletmeyle buluşturmak için bir fırsat” diyor. Aynı zamanda “Şirketlerin yapay zekâyı şimdi uygulamaya koymaması, onları rekabetten uzaklaştıracak. Biz, bunu hızlı ve kolay bir şekilde yapmalarını sağlıyoruz” sözleriyle yaklaşımın altını çiziyor.
Teknik bilgiye ihtiyaç duymadan yapay zekâ kullanımı
Automaise’in sunduğu platform, teknik bilgiye ihtiyaç duymadan karmaşık yapay zekâ işlevlerini devreye alabilmeye imkân tanıyor. Geliştirilen çözüm, LSTM, CNN ve Transformer gibi derin öğrenme mimarileriyle çalışarak hem yapılandırılmış hem de yapılandırılmamış veriyi işleyebiliyor. Aktif öğrenme ve transfer öğrenme teknikleri sayesinde, sınırlı veriyle dahi yüksek performans alınabiliyor. Bu da özellikle çağrı merkezi gibi alanlarda yaşanan yapay zekâ uygulama zorluklarını ortadan kaldırıyor.
Kurumsal müşteriler ve büyüme verileri
Bugüne kadar Intelcia, Altice, Sonae MC, Novobanco, Via Verde ve Talgo gibi farklı sektörlerde faaliyet gösteren müşterilere çözüm sunan Automaise, 2021 yılında 1.2 milyon dolar olan gelirini 2023’te 2.2 milyon dolara, 2024’te ise 3.1 milyon dolara yükseltti. 35 kişilik mevcut ekibini büyütmeyi planlayan şirket, 2025 sonunda ürününe üretici yapay zekâ özellikleri de ekleyerek kişiselleştirilmiş müşteri deneyimini güçlendirmeyi amaçlıyor.
Yatırımcı yorumu ve ileriye dönük hedefler
Yatırıma öncülük eden Oxy Capital’in özel sermaye yöneticisi Tiago Proença, “Automaise, teknolojiyi işlevsel çözümlere dönüştürmede fark yaratıyor. Yetkin ve vizyon sahibi bir ekiple hızlı büyüyen pazarda etkili bir aktör olma potansiyeline sahip” değerlendirmesini yapıyor.
Automaise, 2025’in son çeyreğinde devreye almayı planladığı yeni özelliklerle yapay zekâ destekli müşteri hizmetlerini bir adım daha ileri taşımayı hedefliyor. Bu gelişmeler, şirketin rekabet gücünü artırırken, iş süreçlerini dijitalleştirmek isteyen firmalar için somut bir çözüm sunmayı sürdürüyor.