Volkswagen Grubu, teknoloji ve yenilikçilik alanında bir dönüm noktası niteliğindeki adımlarını atmaya devam ediyor. Grubun parlayan yıldızı Audi, bir zamanlar “Vorsprung durch Technik” (Teknoloji ile bir adım önde) sloganıyla öne çıkarken, son dönemlerde BMW ve Mercedes-Benz gibi rakiplerinin inovatif hamleleri karşısında zorlanmaya başladı. Bu durum, Volkswagen Grubu‘nu stratejik bir hamle yapmaya itti ve grubun baş stratejisti Gernot Döllner‘i Audi‘nin başına geçirdi.
Audi CEO’su Gernot Döllner, 1 Eylül 2023 tarihinde Audi‘nin CEO’su olarak atandı. Göreve gelir gelmez, Audi‘nin mevcut durumunu değerlendirerek gelecek planlarını ve stratejilerini belirledi. Döllner‘in odaklandığı ana başlıklar; ürün, teknoloji, marka, Çin ve Kuzey Amerika pazarları oldu. Automobilwoche ile yapılan bir röportajda Döllner, Audi‘nin geleceğine dair planlarını, elektrikli araçlara geçişi ve içten yanmalı motorların kademeli olarak kaldırılması konusundaki görüşlerini paylaştı.
Audi CEO’su Gernot Döllner, yeni araç tanıtımlarında büyük değişiklikler yapılacağını belirtti. PPE platformu üzerine inşa edilen ilk iki model olan Q6 E-tron ve A6 E-tron‘un tanıtımının ardından, 2024 ve 2025 yıllarında tam elektrikli, içten yanmalı ve fişe takılabilir hibrit modellerden oluşan 20’den fazla yeni modelin piyasaya sürüleceğini açıkladı. Döllner, 2030 yılına kadar daha odaklanmış ve az karmaşık bir ürün portföyü hedeflediklerini vurguladı.
Araç tanıtımlarının nasıl eşitlendiği konusunda Döllner, geliştirmeden üretime, donanımdan yazılıma kadar her aşamada ulaşılabilirliği, istikrarı ve kaliteyi sağlamanın önemine dikkat çekti. Audi, Volkswagen Grubu bünyesindeki CARIAD yazılım birimini kullanmaya devam edeceğini ve elektronik mimaride iş birliği yapılacağını belirtti.
Döllner, Audi‘nin elektrikli araç stratejisinin değişmeyeceğini ve 2033 yılına kadar Avrupa ve Kuzey Amerika‘daki içten yanmalı motor satışlarını aşamalı olarak durdurmayı planladıklarını ifade etti. İçten yanmalı motorlara yönelik talebin 2026 yılı gibi erken bir tarihte önemli ölçüde azalacağını öngören Döllner, bu durumun Audi için akıllı bir portföy düzenlemesi gerektirdiğini vurguladı.
Audi CEO’su Gernot Döllner, Audi‘nin VW Grubu‘nun SDV (yazılım-tabanlı-araç merkezi) platformunda geliştirilecek bir araca sahip olacağını ve bu projenin, Volkswagen markası ile sinerji yaratmayı amaçladığını belirtti. SDV merkezi, çeşitli markalar için yenilikçi projeleri hızlı bir şekilde denemek üzere tasarlanmış bir yapıya sahip olacak.
Döllner, Audi‘nin teknolojide önde olan rakiplerini yakalamak ve geçmek için belirli alanlarda zaten öncü olduğunu, özellikle tahrik teknolojisi, verimlilik, şarj süreleri, şasi çerçeveleri ve sürüş deneyimi gibi konularda güçlü olduklarını belirtti. BMW ve Mercedes-Benz‘in teknolojik atılımları karşısında Audi‘nin amacının sadece onlarla eşit seviyede olmak değil, aynı zamanda önlerine geçmek olduğunu vurguladı.
Bu stratejik yönlendirme ile Audi, yenilikçilik ve teknolojik liderlik alanında kaybettiği ivmeyi geri kazanmayı ve rakiplerinin önüne geçmeyi hedefliyor. Döllner‘in liderliğindeki Audi, zorlu bir rekabet ortamında stratejik hamlelerle tekrar “Vorsprung durch Technik” sloganını hak etmeye çalışıyor.